Les queixes dels usuaris i familiars de la Residència per a Gent Gran del Bon Pastor no cessen. Ara denuncien que la Generalitat ha tornat a contractar l’empresa OHL per gestionar el centre. El 2018, els veïns van aconseguir expulsar aquesta empresa després d’un allau de queixes per la mala gestió del servei, i ara asseguren que el govern català la tornarà a contractar.
Un centenar de persones s’han concentrat aquest diumenge davant de la residència per protestar contra aquesta possible reincorporació. Han recollit una cinquantena de queixes formals en contra de la gestora que presentaran al departament d’Afers Socials en els pròxims dies. Segons han explicat, la pròpia OHL va trucar als familiars dies enrere per citar-los a una reunió abans de la seva reincorporació.
Les protestes dels usuaris d’aquesta residència es remunten a l’any 2016. El maig d’aquest any es va concedir la gestió d’aquest centre a l’UTE formada per la companyia OHL – Servicios Ingesan S. A. i l’empresa Asproseat. Aleshores, van denunciar manca d’higiene i de personal i una alimentació escassa. Tot i que la Generalitat va posar una nova gestora com a mesura d’emergència el juliol del 2018, la situació no s’ha solucionat, segons expliquen els usuaris.
Els usuaris demanen més personal a les residències de gent gran
Toñi Almenzar, representant de les famílies de la Residència per a Gent Gran del Bon Pastor, demana a la Generalitat que no torni a contractar l’UTE OHL per les conseqüències negatives que ha tingut la seva anterior gestió en el centre. “No podem entendre que a algú que ha provocat un problema se’l premiï en perjudici de la resta d’empreses”, ha criticat.
La María José Carcelén és portaveu de la Coordinadora de Familiars de les residències Mossèn Vidal i Aunós, Alchemika, Bertran i Oriola, el Molí i Bon Pastor. Totes aquestes residències eren gestionades fins fa uns mesos per l’UTE formada per OHL i Asproseat. Carcelén assegura que les irregularitats en l’atenció a la gent gran s’han repetit en els cinc centres.
“L’atenció als avis no és digna. Tenim unes ràtios de personal que no són les que es necessiten perquè no s’ha modificat la cartera de serveis des de 2010.”
Els usuaris de les residències asseguren que ja no tenen cap confiança dipositada en la Generalitat, després que pugui tornar a contractar la gestora. Tot i això, deixen clar que no abandonaran les protestes fins que es faci marxa enrere i se solucioni el problema.