Algunes famílies d’alumnes de l’Escola Sant Martí no veuen amb bons ulls la mesura plantejada pel centre per abaixar les ràtios de les classes amb l’objectiu de prevenir contagis de coronavirus. Asseguren que s’han barrejat alumnes de diferents cursos, i fins i tot de diferents cicles, per tal de fer grups més reduïts. En una carta enviada a la direcció, les famílies critiquen que “els motius són organitzatius i no pedagògics”.
Els afectats reclamen una reunió amb la direcció. També amb aquest objectiu, una cinquantena de persones s’han concentrat aquest dilluns, primer dia de curs, a les portes del centre. Paral·lelament, també han acudit a Inspecció d’Ensenyament, amb la qual tenen previst reunir-se dimecres.
La barreja de grups també es fa en altres escoles
De moment, han aconseguit més de 130 signatures per reclamar a l’escola que es replantegi la mesura. Consideren que hi ha alternatives millors, que són “menys experimentals i que no impacten tan negativament en el funcionament normal del curs”. En aquest sentit, argumenten que, tot i que hi ha altres centres on es barregen nivells, aquest no hauria de ser el cas de l’Escola Sant Martí. “No està dins del projecte de l’escola ni de l’actual direcció”, afirmen.
Manca d’efectivitat
Les famílies, a més, consideren que el canvi de grups no servirà per reduir els contagis, perquè fora de l’escola els grups bombolla es barrejaran. “En comptes de disminuir el risc, encara està augmentant”, afirma la mare d’una alumna de cinquè, Isabel Pinheiro, que explica que hi ha “nens que ja tenen el grup social establert, que tenien molta il·lusió de tornar amb els seus amics” i que, “quan surtin de l’escola, estaran junts perquè són amics de tota la vida”.
Segons les famílies, tot i que la situació és excepcional, “s’ha de fer prevaldre l’objectiu principal de l’escola, que és la formació pedagògica”. En aquest sentit, creuen que la docència serà complicada: “No imaginem com es faran totes les classes de totes les assignatures impartint dos temaris a la vegada, especialment amb matèria per recuperar de l’any anterior”.