Fins a 26 projectes nascuts de 19 universitats d’audiovisual i cinema s’exhibeixen aquests dies davant dels professionals de 115 empreses del sector. Les trobades organitzades des de fa cinc anys pel Clúster Audiovisual de Catalunya suposen tot un aparador del talent dels joves creadors catalans. Les xifres són incontestables i el 40 % del centenar de projectes que s’han presentat fins ara es troben ja en procés de producció.
Set minuts per jugar-se-la
Per no fer perdre el temps als professionals de la indústria, els estudiants han de ser capaços de defensar la seva obra en set minuts d’exposició. És el que es coneix dins de l’argot com el “pitching”. Després la taula d’experts disposa de set minuts més per fer preguntes, donar consells i després, si els desperta cert interès, apadrinar el projecte.
D’aquests “pitchings” han nascuts sèries com ‘Les de l’hoquei’, que ja s’ha emès a Tv3 i que Netflix ha inclòs dins del seu catàleg. El mateix ha passat amb la pel·lícula ‘Ojos negros’, que suma 13 candidatures als Goya d’aquest any. Els dos projectes estan capitanejats per dones estudiants d’audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra. Segons Eduard Gil, director del Clúster Audiovisual de Catalunya, “hi ha una generació de dones de menys de 30 anys que estan pujant molt fort i ho veiem també en directores i productores que estan triomfant als festivals a què es presenten”.
Més pantalles, més oportunitats
Aquesta nova generació de creadors també té la possibilitat de triar entre més pantalles per mostrar el seu producte. A banda de la televisió ara s’hi afegeixen les plataformes de “streaming” com Movistar, Netflix, Amazon o HBO, que també aposten per la producció local. betevé dona suport a aquests “pitchings” i mitjançant el programa ‘Tube d’assaig’ dona veu als creadors joves que utilitzen YouTube com a altaveu per a les seves creacions. La sèrie ‘El mort viu’ va ser Premi Ondas a la millor sèrie d’internet.