PERE FARRIOL, membre del MUCE "No sabem exactament la quantitat d'escoles que estan renovant aquests llibres però ja n'hi ha. I per tant les famílies, en aquests moments no saben en quin sistema educatiu estan els seus fills i filles. Això crea angoixa, crea descencís en el mateix sistema i, per tant, desconfiança."

Els representants de la comunitat educativa consideren insuficient l’increment de 790 mestres anunciat per Departament d’Ensenyament, i afirmen que amb l’augment de més de 12.000 alumnes a les aules catalanes caldrien fins a 3.000 professors més perquè les ràtios siguin les adequades per garantir la qualitat de l’atenció. A més, des del MUCE -que agrupa associacions de pares, moviments de renovació pedagògica, associacions d’estudians i sindicats-  s’ha criticat que el sistema de substitucions actual genera problemes de funcionament.

La comunitat educativa també ha denunciat que els canvis de currículums introduïts per aquest curs en l’educació secundària, i que a primària ja afecten tots els cursos, generen “desgavell i incertesa” entre les famílies. I ha assenyalat que amb aquestes modificacions “Catalunya s’alinea amb la continuïtat de la LOMCE”.