Alguns centres educatius de Catalunya han rebut en els darrers dies correus en què es fan passar per CaixaBank i demanen “actualitzar la informació” sobre “la naturalesa de l’activitat professional o comercial” del client. Es tracta d’un missatge fals, segons la policia catalana, que conté un enllaç en què el client ha de clicar per afegir-hi les dades.
El missatge està signat per un remitent sospitós: “el equipo Caixa”, i s’hi ofereix ajuda “per a qualsevol consulta”, tot i que en la frase següent afirma que el missatge “s’ha enviat automàticament” i demana que el client “no el respongui”.
Un nou cas de “phishing”
El “modus operandi” del correu denunciat pels Mossos s’ha convertit en habitual. Divendres passat el cos va denunciar una pràctica similar en què se suplantaven el Ministeri d’Economia i el Banc d’Espanya. En aquell cas la voluntat dels suplantadors era que l’afectat es descarregués un arxiu que contenia un programari maliciós.
No és l’única modalitat d’estafa que s’ha detectat en el context de la pandèmia del coronavirus. Fa uns dies, els Mossos van alertar de trucades per oferir vacunes, mascaretes o equips de protecció individual que es podien adquirir amb un pagament per avançat i que no arribaven mai al destinatari.