Fa unes setmanes que els veïns de Sant Gervasi – la Bonanova conviuen amb una mateixa rutina. Reben la visita d’un equip tècnic que inspecciona l’estat del seu habitatge i en revisa tot l’interior per detectar-hi qualsevol desperfecte. És a la zona propera a les obres de l’L9, en un tram del traçat que comparteix amb l’L10.

“Del que es tracta és de veure qualsevol patologia, anomalia, petites fissures, esquerdes, qualsevol tipus de despreniment, humitats… Ho marquem al plànol, en prenem nota i en fem foto”, explica a betevé l’inspector Walter Krättli.

Amb tota aquesta informació és redacta un informe que, posteriorment, es lliura als propietaris i, d’aquesta manera, tenen un document que poden verificar en cas que sigui necessari.

Més desperfectes als habitatges més propers al pou de Mandri

Els equips tècnics documenten tots els desperfectes en un informe que inclou també fotos

A la zona del pou de Mandri les inspeccions s’estan fent en edificis ubicats a un radi de 100 metres. En aquesta àrea fins ara s’hi han fet 556 inspeccions, la majoria de les quals a habitatges. Segons expliquen els tècnics responsables, la majoria estan en bones condicions, però confirmen que “els desperfectes augmenten quan més a prop estan de les obres”.

La majoria d’anomalies, però, s’han detectat a les zones que no es veuen dels edificis, com aparcaments, trasters o patis de llums. Alejandra Todoli, arquitecta i inspectora, subratlla que es tracta d’un barri on les finques tenen un bon manteniment i, per tant, estan en bon estat.

4.500 inspeccions

El gener passat, el Departament de Territori va començar a inspeccionar un total de 4.500 habitatges, locals comercials i aparcaments. L’objectiu és determinar-ne i documentar-ne l’estat de conservació abans de l’inici de les obres per garantir que els treballs no generen més desperfectes.

A banda de les inspeccions als pisos, també s’instal·len equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny. Amb aquests dispositius es monitoraran l’evolució dels treballs del túnel i les possibles oscil·lacions del nivell freàtic.

Sensor instal·lat a una façana del carrer de Mandri per detectar possibles oscil·lacions

La tuneladora tornarà a funcionar a la primavera

Les obres de l’L9 del metro de Barcelona tornen a agafar embranzida. Després de 10 anys aturats, els treballs previs s’han reprès al punt on s’ubicarà la futura estació de Sarrià, i la tuneladora tornarà a treballar a partir de la primavera, per foradar el darrer tram de túnel pendent, poc més de quatre quilòmetres entre la futura estació de Manuel Girona i Lesseps