Podria ser una sala de rehabilitació. Es tracta, però, d'una sessió de fisioteràpia en mig dels passadissos del metro. Durant dues hores, diverses persones amb lesió medul·lar han fet una demostració dels exercicis que fan habitualment. L'objectiu: canviar la percepció que es té d'aquest tipus de discapacitat física. "Era intentar treure-ho al carrer, que la gent veiés que el lesionat medul·lar pot fer rehabilitació, que ha de fer-la i que no acaba la vida de preparació física a partir de quan ha patit l'accident i surt dels hospitals, on et deixen ja preparat per fer la vida al carrer." Tant pacients com fisioterapeutes insisteixen en la importància d'entendre que tothom es pot trobar en aquesta situació i és aleshores quan l'exercici és essencial per tornar a tenir una vida autònoma. JOSÉ CORONADO "Quan vaig arribar a la fundació ara fa sis anys no era capaç de fer una vida independent totalment hi havia coses que sol no podia fer, i gràcies a la rehabilitació i el treball de tant temps diari avui en dia puc fer vida independent en les funcions diàries sense cap tipus de problema i això és gràcies a rehabilitació." MÒNICA RIDAU "Quan surto del centre tinc la moral amunt amunt amunt, ho necessito, i faig coses que mai no pensava que podria fer i em pregunto... sóc jo la que ho està fent?" Perquè les persones amb mobilitat reduïda tinguin una vida autònoma també és important eliminar les barreres arquitectòniques de la ciutat. Actualment de les 139 estacions de metro, 120 estan adaptades i 19, encara no.
Des de la Fundació Step by Step també volen canviar la percepció que es té de les persones amb aquest tipus de discapacitat física. Amb aquest objectiu, i a la vista de tothom, han simulat una sala de rehabilitació als passadissos del metro de Diagonal de l’L5.
Fisioterapeutes i pacients insisteixen en la importància d’entendre que tothom es pot trobar en una situació així, i és aleshores quan l’exercici es torna fonamental per recuperar una vida autònoma i independent.
També és important assegurar que les persones amb mobilitat reduïda puguin desplaçar-se per la ciutat sense barreres arquitectòniques. Actualment de les 139 estacions de metro 120 estan adaptades i 19, encara no. TMB s’ha compromès a seguir avançant cap a la plena accessibilitat d’aquest mitjà de transport.