La imatge gegant d’un jove amb un telèfon mòbil a la mà presideix des d’aquest dimecres la part superior de la façana de la Catedral de Barcelona. Es tracta d’un anunci de Samsung, que també inclou una imatge d’una noia al lateral, que s’ha instal·lat a la bastida de les obres que s’estan fent al cimbori i que serveix per sufragar-ne una part del cost.

El fet, però, és que la imatge d’un anunci a la façana de la Catedral és insòlita i ha provocat enrenou a les xarxes socials. Alguns consideren una falta de respecte que un edifici religiós, que forma part del patrimoni històric i està declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, tingui un anunci penjat.

L’anunci té autorització municipal

L’Ajuntament i l’Arquebisbat de Barcelona han confirmat a betevé que la lona publicitària de la Catedral té l’autorització municipal corresponent fins al gener del 2023. En obres de restauració, com és aquest cas, el consistori pot autoritzar que les bastides es facin servir com a suport publicitari. L’empresa que s’anuncia, en aquest cas Samsung, paga a la propietat de l’edifici l’import acordat i també una taxa municipal per a l’impacte visual que l’Ajuntament destina a obres de millora del paisatge, principalment al pla de mitgeres i de recuperació de petits paisatges de la ciutat. En aquest cas, Samsung abona 53.943 euros a l’Ajuntament per aquests sis mesos d’anunci que es destinen a les mitgeres de Mas Guinardó.

El gruix dels diners serviran per finançar les obres

L’Arquebisbat de Barcelona, propietari de la Catedral, ha explicat a betevé que els diners que ingressen per la publicitat serveixen per pagar part de les obres del cimbori, que són, asseguren, molt costoses. Aquest dijous mateix, l’arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, ha afirmat que “l’Església no només treballa pels pobres, també ha de cuidar el seu patrimoni”. Assegura que la institució eclesiàstica, com els passa a la majoria de les persones, ha de fer front a moltes necessitats.

No és la primera vegada

Encara que pugui semblar que sí, no és la primera vegada que hi ha publicitat a la façana de la Catedral. El 2009 hi va ser Telefònica. El logo, això sí, quedava més dissimulat i la lona s’acompanyava del missatge ‘Telefónica dóna suport a la restauració de la Catedral’.

Telefónica es va anunciar el 2009 a la façana de la Catedral

Samsung també s’havia anunciat al Museu Diocesà

Samsung ja s’havia anunciat en un edifici de l’Arquebisbat de Barcelona. Fa uns anys, durant les obres de rehabilitació del Museu Diocesà, aquesta companyia també va posar publicitat a la lona que cobria la bastida per anunciar l’últim model de telèfon mòbil que havien tret al mercat.