Per a molts estudiants universitaris, tornar de les vacances de Nadal és sinònim de començar els exàmens. Una vegada més, les avaluacions arriben enmig d’una onada de contagis de covid-19 i alguns consideren que no s’està garantint el dret que tothom faci les proves.
Ho ha denunciat la candidatura majoritària d’estudiants de la UB, Fem-la Pública, a través d’un comunicat. Demana al Rectorat que concreti mètodes alternatius d’avaluació quan un estudiant estigui aïllat i no pugui fer els exàmens presencialment.
Demanen una “llista de mètodes alternatius” d’avaluació
Els alumnes creuen que les proves d’avaluació i les activitats teòriques són un dret que “garanteix la igualtat d’oportunitats”, però defensen que “hi ha situacions en què es fa impossible mantenir aquesta presencialitat, per raons sanitàries justificades”. Expliquen que el Rectorat ha anunciat que utilitzarà mètodes d’avaluació alternatius, però critiquen que no concreti quins seran.
Per això, Fem-la Pública demana que el protocol incorpori els passos a seguir un cop es notifiqui que algú s’ha de quedar a casa i, així, evitar “vulneracions de drets”. Asseguren que saber quin serà el nou sistema d’avaluació donaria “seguretat i certeses” a l’alumnat. Per últim, demanen al Rectorat i a les facultats que extremin les mesures de seguretat.