Han començat les obres d'arranjament de la rambla de Catalunya, amb actuacions petites però múltiples. L'Associació de Veïns, però, creu que aquesta via té un potencial econòmic i cívic que va més enllà d'unes obres de manteniment. Creu que la rambla guanyaria amplitud si la façana del costat Llobregat tingués més visibilitat. SERGI LÓPEZ-GRADO, AV Dreta de l'Eixample “Suporten gran part de l´aparcament i suporten totes les proteccions dels vetlladors, que s´han de protegir de la presència del trànsit, i que a la vegada fa que… estan tapant tota la façana de comerciants que té molta vida, del costat Llobregat.” És per això que des de l'associació proposen que s'estudiï una transformació de la rambla a carrer de vianants amb una plataforma única. Per ells, aquest seria un model de ciutat a aplicar en altres zones. SERGI LÓPEZ-GRADO, AV Dreta de l'Eixample “Tallant el trànsit de pas, els vehicles que passen per aquí només per escursar, i permetent el pas als vehicles de manteniment, càrrega i descàrrega… però el trànsit de pas, pensem que no beneficia.” Des de l'Associació adverteixen que molts dels vehicles que hi circulen no van a la rambla sinó que tan sols la travessen. Els residents a la zona consideren que la pressió dels cotxes és molt alta. PATRÍCIA REY, veïna “Sobre tot a última hora de la tarda, quan surten de les escoles, és un caos la rambla Catalunya, o fer-la de vianants, o tornar-la una mica més accessible.” PAQUITA, veïna “Sí, limitar la circulación estaría muy bien, porque respiramos cancerígeno.” Des de l'Associació de Veïns consideren que el fet que la Rambla hagi estat guardonada amb un premi FAD d'urbanisme no ha de ser un impediment per adequar-la a les necessitats actuals. És per això que ja ha fet arribar aquestes consideracions a l'Ajuntament perquè les tinguin en compte.

Durant els darrers anys s’ha parlat molt d’una possible reforma de la rambla de Catalunya. L’Associació de Veïns de la Dreta de l’Eixample va presentar al març el projecte per convertir-la en un passeig només per als vianants, desviant tot el trànsit de baixada pel carrer de Balmes i el de pujada pel passeig de Gràcia. Els comerciants, en canvi, no estan d’acord a treure’n els cotxes. De fet, n’hi ha que diuen que la prohibició de pas als vehicles els diumenges i els festius els ha fet perdre clientela.

Finalment, la setmana passada van començar les obres de millora de la rambla de Catalunya, que no n’afectaran la configuració de voreres i carrils de circulació. Només se’n renovarà el paviment del passeig central i se’n substituiran vorades, senyals i bancs en mal estat. Les obres costaran en total 425.000 euros i hauran d’estar enllestides el 24 de novembre, abans de l’encesa de les llums de Nadal i de la Barcelona Shopping Night.

Amb les obres ja en marxa, l’Associació de Veïns de la Dreta de l’Eixample insisteix que això no és tot el que necessitava la rambla i assegura que continuarà lluitant per una reforma integral de la via. Els principals motius de la queixa són que el trànsit de pas dificulta l’ús social i comercial del passeig i que les tanques amb què els bars protegeixen les terrasses dels cotxes són una barrera visual per als establiments de les voreres laterals, sobretot de la banda Llobregat. Des de l’Associació de Veïns consideren que el fet que la rambla hagi estat guardonada amb un premi FAD d’urbanisme no ha de ser un impediment per adequar-la a les necessitats actuals.