La campanya que han engegat conjuntament el Banc dels Aliments i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’anomena “Som allò que llencem”.

Els principals objectius de la campanya són evitar el malbaratament alimentari; reduir la generació de residus orgànicsreduir excedents en la producció, transformació i distribució dels productes alimentaris.

Per tal de conscienciar la ciutadania de la importància d’aconseguir aquests objectius es formaran equips de persones informadores, anomenades “antimalbaratadors”, s’organitzaran visites a algunes plantes metropolitanes de tractament de residus, s’elaborarà un manual de bones pràctiques i es realitzaran conferències i tallers als ciutadans. També està previst que, entorn del mes d’octubre, es faci un congrés internacional per combatre el malbaratament d’aliments a la seu de l’AMB.

L’AMB gestiona els residus del territori metropolità. Per aquest motiu, emmarca aquesta iniciativa dins les polítiques de prevenció. El Banc dels Aliments és l’organització que gestiona més aliments benèfics, destinats als sectors més necessitats de la població i, per aquest motiu, no és la primera vegada que les dues entitats treballen juntes.

Una altra iniciativa del Banc dels Aliments i l’AMB són Cafès amb cor, també destinada a combatre el malbaratament d’aliments. també van elaborar conjuntament una proposta per al programa Life sobre la mateixa temàtica, destinat a la convocatòria de 2012, i van treballar plegats en les visites especials que oferien un equip “d’antimalbaratadors” del Banc dels Aliments a l’Ecoparc 2.