Els aparadors de totes les botigues anuncien que ha arribat el Black Friday, amb descomptes que aquest any oscil·len entre el 20 i el 30 %, tot i que també n’hi ha de fins al 50 %. Però més enllà del dia concret, el cert és que la majoria de botigues allargaran els descomptes també el cap de setmana i que, en alguns casos, ja els havien començat abans.

La majoria de vendes es concentren en roba, tecnologia o joguines, encara que també s’ofereixen ofertes en molts altres sectors. El comerciants esperen que la jornada serveixi per recuperar la facturació perduda en les darreres setmanes. El vicepresident de la Fundació Barcelona Oberta, Pròsper Puig, destaca que “venim d’un problema amb el consum des de l’1 d’octubre“, però hi afegeix que les dues primeres setmanes del mes de novembre les vendes s’han incrementat en un 3,4 %.

La importació del Black Friday des dels Estats Units ha provocat que la campanya de Nadal es dilueixi i s’allargui, tot i que el pressupost de les famílies segueix sent el mateix. Per aquest motiu, moltes persones aprofiten els descomptes d’aquest dia per fer les primeres compres de Nadal. Des de l’Agència Catalana del Consum, la seva directora, Montserrat Ribera, aconsella fer una llista d’allò que volem comprar i no ser impulsius. 

La campanya també s’ha fet notar a internet, on les plataformes han ofert descomptes amb enviament gratuït de paquets. Tal com passa en el comerç tradicional, a més, moltes companyies de venda electrònica també han optat per allargar el període de descomptes, en alguns casos fins a dues setmanes.