Pintada en un mur d'una escala pública al carrer

(ACN) Aquest diumenge entra en funcionament el nou contracte del servei de neteja de pintades i taques de pintura, eliminació de cartells i retirada de pancartes dels carrers de Barcelona. Segons un comunicat del consistori barceloní, el contracte d’aquest servei té un cost anual mitjà de 4,6 milions d’euros i comportarà destinar-hi 13,7 milions d’euros fins al 2023.

El contracte preveu la subrogació de tot el personal i ampliar la plantilla actual, de 72 persones, amb una vintena de treballadors més. A més, es posarà en marxa un catàleg que permetrà identificar l’autoria de les pintades a través d’un sistema d’intel·ligència artificial aplicada al reconeixement i identificació d’imatges. En total, el servei tindrà 26 equips de dues persones amb furgonetes hidronetejadores de dilluns a dissabte, mentre que els diumenges només treballaran cinc equips.

La principal línia d’actuació es farà sobre pintades, amb productes especialitzats i aigua, en parets d’edificis no catalogats, voreres i calçada. El servei, però, no preveu la neteja d’espais privats com persianes, finestres, marquesines, aparadors de comerços o habitatges. El que sí que tindrà en compte són els treballs especials de neteja vertical, amb equips d’hidropressió autònoms, fresadores i plataformes elevadores, en horari nocturn o festiu. El pla de reducció de la contaminació acústica s’aplicarà tant als vehicles nous (15), com als que continuen treballant del contracte anterior.

Durant el 2019, el servei de neteja de pintades va fer 164.662 actuacions als 10 districtes de la ciutat, que van suposar la neteja de 394.471 metres quadrats de l’espai públic.