llosa ronda Sant Antoni

Després de més de tres mesos d’obres, la llosa de la ronda de Sant Antoni ja és història. Aquesta setmana han finalitzat els treballs per retirar la plataforma de formigó, on durant anys va estar instal·lat l’antic mercat provisional de Sant Antoni. Amb els treballs s’ha adequat el paviment i s’hi ha instal·lat bancs, cadires i jardineres perquè la gent hi pugui passejar.

Tot plegat ha tingut un cost de prop d’un milió d’euros. El material que s’ha extret ha estat traslladat al gestor de residus del Port de Barcelona per triturar-lo i poder reutilitzar-lo.

Aquest divendres a la tarda hi tornen les activitats

Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, aquest mateix divendres a la tarda es reprendran les activitats de dinamització de l’espai i, per fer-ho possible, s’hi han tornat a instal·lar les dues guinguetes que ja existien abans de les obres. Estan situades entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca. Una està dedicada als jocs infantils i l’altra s’adreça al públic adult. Fins a mitjans d’abril estaran obertes de dimecres a diumenge, de 16 h a 19 h, i a partir de mitjans d’abril estaran en funcionament tots els dies de la setmana, en horari de matí i de tarda.

L’Ajuntament destaca que abans de l’aturada per les obres més de 35.500 persones van participar en les diferents propostes lúdiques.

En marxa la reducció del projecte executiu per a la reforma

Un cop retirada la llosa, ara caldrà seguir avançant en la reforma de la ronda de Sant Antoni. El consistori diu que s’està treballant en la redacció del projecte executiu que ha de permetre iniciar les obres. La intenció del govern municipal era començar els treballs a finals de l’estiu.

L’avantprojecte final preveu la creació d’una gran plaça al tram entre els carrers de Villarroel i de Floridablanca (que s’unirà a la plaça del Pes de la Palla) i que elimina el carril bici projectat en la proposta anterior. Són dues de les condicions que demanava la plataforma pro pacificació de la ronda.

Pel que fa a l’altre tram de ronda de Sant Antoni que es transformarà (entre el carrer de Villarroel i el carrer del Comte d’Urgell), es manté el pas de l’autobús en sentit de baixada.