Màquines amb ànima. Estructures vives, capaces de generar accions imprevisibles però, en qualsevol cas, suggeridores i harmonioses. Lolo & Sosaku gesten peces amb la voluntat que aquestes s’emancipin. Una acte de generositat, valentia i humilitat, amb què renuncien a part del domini creatiu que tradicionalment ostenta i reivindica, amb orgull, l’artista. La frontera entre autor i obra es difumina en les seves instal·lacions sonores, que ofereixen una experiència sempre sorprenent i multisensorial a l’espectador. 

El més important per a nosaltres és la llibertat per crear.

Lolo & Sosaku ens obren les portes del seu estudi coincidint amb la posada en escena del seu darrer projecte, el Concert per a quatre pianos que presenten al Sónar+D 2020. Quatre instruments convencionals de diverses procedències es converteixen en objectes sonors únics que interpreten, per acció d’escultures cinètiques que incorporen més d’una trentena de motors i altres mecanismes, una partitura incerta dissenyada a sis mans amb el també multidisciplinari Sergio Caballero.

Sempre tenim una idea inicial, però pel camí hi ha errors i els respectem. A vegades el resultat de l’error és millor que la primera idea.

Els dos artistes es van conèixer a Barcelona el 2004. Des de llavors no han deixat de treballar plegats, guiats per un instint investigador que partint de la música els ha dut a endinsar-se en altres disciplines i fusionar-ne els llenguatges donant lloc a obres polièdricament atractives. Un treball singular que ha traspassat fronteres i que els ha dut a presentar les seves instal·lacions en centres d’art de la Xina, els Estats Units, el Japó i França, entre altres països.