El candidat a les eleccions municipals de Barcelona 2023, Xavier Trias, s’ha mostrat contundent a l’hora de seguir desplegant les terminals de creuers acordades al port de la ciutat, després que aquest dimarts l’Ajuntament va reclamar que no es construeixi la setena terminal de creuers al port i no se’n renovés una que ja funciona. Ho ha dit en una trobada del cicle amb els alcaldables que organitza Barcelona Tribuna.
Trias, que encapçala la candidatura Trias per Barcelona, creu que la demanda que ha fet la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, és “irracional” perquè les terminals previstes es van pactar el 2018. “No pot ser que un dia t’aixeques, venen eleccions i dius que aquestes terminals van fora”, s’ha queixat el candidat.
“Un senyor que guanya 3.000 euros no pot arribar a final de mes”
També ha denunciat el cost de la vida a Barcelona i ha dit que la ciutat té un problema molt greu. “Hi ha gent que li van molt bé les coses, però hi ha gent que li van molt malament.” I ha posat com a exemple “un senyor que està cobrant 3000 euros, de cop es troba que li han pujat la hipoteca, que el gas se li ha disparat. Aquest senyor es troba que no acaba el final de mes.” Per això ha reclamat que l’Ajuntament promogui l’economia “i no l’aturi”. Fonts de la candidatura han aclarit que Trias, en el seu exemple, es referia a les dificultats econòmiques d’una unitat familiar que ingressa 3.000 euros mensuals.
Demana destituir el responsable del carril bici de la via Augusta
Trias ha carregat contra el carril bici que s’ha creat a la via Augusta i assegurat que “s’hauria de destituir qui l’ha dissenyat perquè ha creat una dificultat a l’entrada de Barcelona amb l’afectació de pol·lució que genera”. Als seus 76 anys ha confessat que és ciclista i usuari d’aquest carril bici per pujar a Collserola. “Per via Augusta, si circules entre els cotxes no passa res, hi ha trams que si els has de fer així, i em toquen la botzina perquè ocupo el carril de circulació, per seguretat”.
“L’Eixample està en perill”
El candidat creu que Barcelona ha de recuperar un urbanisme transformador per la ciutat, com va passar amb els Jocs Olímpics, i s’ha compromès a acabar la reforma de la Diagonal sense el tramvia, és a dir, des del passeig de Gràcia i fins a Verdaguer, i a reformar la Gran Via. També ha carregat contra els eixos verds que ha impulsat el govern d’Ada Colau, com el de Consell de Cent, tot i que ha admès que no els revertirà. “L’Eixample està en perill pel col·lapse programat d’alguns carrers”, ha dit, i n’ha fet responsable, no només l’alcaldessa, sinó també el socialista Jaume Collboni.