L’Ajuntament de Barcelona reitera la petició de reduir el nombre de creuers al port de Barcelona i aquest dimecres ha llançat dues propostes concretes: no tirar endavant la construcció de la setena terminal de creuers al port de Barcelona ni renovar el contracte de la terminal C. La tinenta d’alcalde Janet Sanz ha afirmat que “és insostenible que a Barcelona hi hagi aquest any 3,3 milions de creueristes i que de cara a l’any vinent s’esperi augmentar fins als 4 milions”. Sanz ho ha dit a la sortida de la primera reunió del Consell per la Sostenibilitat dels Creuers, en què ha llençat un missatge clar: “Que algú em justifiqui perquè hem de construir la setena terminals de creuers”.

Sanz assegura que aquestes dues mesures “no costaran diners al Port” i que en canvi, suposaran un benefici per a la ciutadania. La responsable municipal ha reclamat també que la Generalitat arribi a un acord amb els responsables del sector per reduir l’impacte a la ciutat. “Si ho van fer a Balears, per què no a Catalunya?”.

La setena terminal encara no s’ha licitat

L’acord de la setena terminal, la G, forma part del pacte que l’Ajuntament i el Port van signar el 2018 per traslladar l’activitat de creuers i ferris cap al moll Adossat per alliberar espai públic als molls més propers a la ciutat. En l’actualitat, el moll Adossat disposa de cinc terminals de creuers (A, B, C, D i E), on operen diverses navilieres. En el cas de la C, el contracte es renova any rere any.