El Ple ha aprovat de forma definitiva una modificació de les normes que regulen l’aparcament per reduir les places de pàrquing soterrades en noves promocions d’habitatge, ja sigui públic o privat. En el cas dels pisos protegits, es fixa un màxim d’una plaça per cada quatre habitatges, mentre que fins ara se n’havia de fer una per cada pis. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que la mesura facilitarà la construcció d’habitatge públic perquè se’n reduiran els costos.

Sanz ha explicat que la norma vigent fins ara datava del 1992 i que calia una actualització per adaptar-la al Pla de mobilitat i reduir la contaminació. “Evitarem una oferta excessiva de places”, ha dit la tinenta d’alcalde, que ha assegurat que en els últims 25 anys s’han guanyat 300.000 places subterrànies, mentre que el número de cotxes s’ha reduït en 25.000.

En el cas de les noves promocions d’habitatge lliure, es podrà fer una plaça soterrada per cada pis com a màxim, mentre que fins ara aquesta era l’obligació mínima. Ara bé, es permetrà ampliar la xifra de places d’aparcament a través d’un pla especial en les zones amb més dèficit de pàrquings.

La mesura ha rebut el suport de BComú, ERC, el PSC, la CUP i els regidors no adscrits Gerard Ardanuy -Demòcrates-, i Joan Josep Puicorbé, mentre que el PDeCAT, Cs i PP hi han votat en contra. Jordi Martí (PDeCAT) ha assegurat que la nova norma farà augmentar els preus dels aparcaments privats. Des de Cs, Koldo Blanco ha defensat el límit de places als pisos públics però no als privats.

Jordi Coronas (ERC) ha defensat que la norma facilitarà la construcció d’habitatge públic. El socialista Daniel Mòdol (PSC) ha destacat que la norma és flexible en les zones amb més dèficit de places. Des del PP, Xavier Mulleras s’ha preguntat si els veïns de pisos públics s’hauran de sortejar les places de pàrquing. Eulàlia Reguant (CUP) ha dit que calia actualitzar la norma per una mobilitat sostenible.