El consell d’administració de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) ha aprovat aquest dimecres el pressupost per al 2019 (122 M €), que preveu una caiguda d’ingressos de 4,7 M €. La xifra es deu, en bona part, al fet que es recapta menys a l’àrea verda i blava, ja que han desaparegut milers de places d’aparcament regulat.
La implantació de nous carrils bici i bus i les superilles han contribuït a aquest escenari. En els últims tres anys, B:SM ha deixat d’ingressar 3 M € cada any per la reducció de places d’aparcament en superfície. Des de l’oposició s’acusa el govern municipal de prendre decisions polítiques en Mobilitat que han fet caure els ingressos a la principal empresa municipal.
Patrocinador per al Bicing
Pel que fa a un altre dels serveis que gestiona B:SM, el Bicing, el pressupost del 2019 preveu unes pèrdues de 2,4 M €. La xifra s’explica, sobretot, per la falta d’un patrocinador, després que a principis del 2018 va vèncer el contracte amb Vodafone, que aportava 1,5 M € anuals. Per compensar-ho, es buscarà un nou patrocini per a l’últim trimestre del 2019. Durant l’any que ve es preveu posar en marxa les noves bicicletes fruit de la nova adjudicació del servei.
Menys concerts, menys ingressos
L’empresa municipal B:SM recaptarà menys també de la gestió de l’esplanada del Fòrum. El 2019 s’hi preveuen menys activitats musicals després de les queixes del veïns pel soroll. També cauen els ingressos per l’Anella Olímpica. Fonts de B:SM expliquen que al 2018 hi ha hagut grans concerts (Lady Gaga i Madonna) que no es repetiran el 2019.
Tampoc no hi ha bones perspectives per al Zoo, que ha anat perdent visitants en els últims anys en plena redefinició del model. El dèficit previst d’aquesta instal·lació per al 2019 és de 6,7 milions d’euros.