La comissió conjunta de les comissions de plenari ha aprovat l’adjudicació del nou contracte del Bicing per als propers 10 anys a l’UTE Pedalem Barcelona (integrada per CESPA i PBSC). El govern d’Ada Colau ha rebut el suport del PDeCAT, Cs, ERC i PSC, mentre que el PP i la CUP hi han votat en contra. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha dit que la nova empresa té garantia de solvència en l’oferta tècnica i econòmica. Precisament, populars i cupaires han retret al govern que s’hagi adjudicat el servei a una empresa que va presentar una oferta econòmica amb una baixada del 29 %.

El nou contracte del Bicing, valorat en 162 M € per 10 anys, preveu un canvi del model bicicleta, més lleugera, amb rodes més grosses i amb  disseny compartit entre mecàniques i elèctriques. També es faran 50 estacions més i s’ampliarà el servei a les 24 hores del dia. Els grups que hi han donat suport han destacat les millores que inclou el nou contracte. Sònia Recasens (PDeCAT) ha retret al govern timidesa a l’hora de plantejar l’equilibri entre bicis elèctriques i mecàniques i ha preguntat què es farà amb les tarifes.

Des de Cs, Santiago Alonso ha dit que seran exigents amb el compliment del contracte i ha lamentat que les noves bicicletes no arribin fins al setembre del 2018. Trini Capdevila (ERC) ha aplaudit que el nou contracte inclogui la subrogació de la plantilla que ara presta el servei amb Clear Channel. Des del PSC, Daniel Mòdol ha insistit en la necessitat de posar publicitat a les bicicletes per reduir el dèficit  del Bicing, que ha xifrat en 10 M € anuals. Vidal s’ha compromès a estudiar-ho.

El regidor Xavier Mulleras (PP) ha denunciat la “baixa temerària del 29 %” de l’empresa adjudicatària perquè creu que pot generar problemes de sostenibilitat, de manteniment de la plantilla i incrementar el dèficit.  María José Lecha (CUP) ha acusat el govern de perdre una oportunitat de municipalitzar el servei i ha preguntat com es controlarà una multinacional que ha presentat una baixada econòmica.