L’Ajuntament, Barcelona Activa, el Servei de Desenvolupament empresarial del ICEC i la Fundació Catalunya Cultura llancen una nova edició del programa CREAmedia per donar assessorament i acompanyar empreses de nova creació. Aquest cop, CREAmedia estrena seu, a la Incubadora Almogàvers de Barcelona Activa (al Poblenou), amb un espai destinat específicament als projectes que se’n podran beneficiar.
En seran una cinquantena entre 2020 i 2022. En una primera instància, però, Barcelona Activa seleccionarà 15 projectes per rebre formació i consells perquè esdevinguin plens d’èxit. El regidor d’Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha comparat el CREAmedia amb un programa de televisió: “És un ‘talent show’ perquè busquem talent i hi ha ‘reality’ perquè els posem dins d’una mena d’acadèmia”.
El Palo Alto, proper centre de creació
Més enllà del que suposarà l’espai CREAmedia al Poblenou, Jaume Collboni ha anunciat que el Palo Alto es reformarà per acollir un altre espai per impulsar indústries creatives. El primer tinent d’alcalde ha explicat que ja està pressupostat i que “el veurem en un parell d’anys”; l’objectiu és “anar creant espais de referència a la ciutat que tinguin a veure amb les indústries creatives”.
150.000 llocs de feina a Barcelona
Collboni ha posat de manifest la importància d’aquest sector en el teixit econòmic de Barcelona perquè les indústries creatives han generat a la ciutat 150.000 llocs de feina. Alguns d’aquests els ocupen els beneficiats per les edicions anteriors del programa CREAmedia.
Un d’aquests emprenedors, Pau Corbalan (de cooncert.com) ha valorat l’ajuda dels experts per “validar la teva idea, ordenar-la i tirar-la endavant”. Un altre, Hernan Herrera (de Bridge 48) ha avisat, però, que la nova edició del CREAmedia necessita reforçar “la part de suport emocional” per ajudar a l’estabilitat de les emocions dels emprenedors.