L'objectiu és convertir el passeig en un bulevard verd de punta a punta. Per això, se n'ampliaran les voreres i se'n substituirà el gris per vegetació, amb espais d'estada i zona de jocs infantils, se'n substituirà el mobiliari urbà i s'incorporarà tecnologia LED a l'enllumenat. El que està previst és donar continuïtat al projecte desenvolupat durant l'anterior mandat quan es va transformar el tram entre l'Arc de Triomf fins a Tetuan. La segona fase preveu la reforma fins a la Diagonal. En aquesta tram, cada sentit de circulació disposarà també de dos carrils, un de bus i un de circulació, separats per una mitjana de quatre metres per al carril bici central, que serà segregat, com ja ho és també en el tram inferior del passeig. GERARD ARDANUY, regidor de l'Eixample Ara fa tot just un any, el districte va posar en marxa el pla de reordenació del trànsit d'autocars turístics a l'entorn de la Sagrada Família, per facilitar-hi l'accés dels visitants a peu. Durant aquests 12 mesos, s'han rebut 476 sol·licituds per aparcar en l'espai reservat del carrer de la Marina: se n'han acceptat 391 de grups escolars i 40 de persones de mobilitat reduïda. També durant aquesta any la Guàrdia Urbana ha posat 118 denúncies a autocars turístics per estacionar fora dels espais habilitats o no respectar la prohibició d'accés.

La reconversió del passeig de Sant Joan implica incentivar el passeig com a eix lúdic i cultural. La proximitat de les zones d’estada, jocs infantils i les terrasses dels bars a les façanes busquen revitalitzar el comerç de les plantes baixes. El projecte té un pressupost total de 7,5 milions d’euros i està previst que s’acabi d’aquí a poc més d’un any.

Pel que fa a la vegetació, els plataners centenaris quedaran protegits dins de la nova configuració que preveu tres alineacions d’arbres. També s’hi faran actuacions per substituir-ne el mobiliari urbà i elements d’enllumenat. En el cas de l’enllumenat, s’hi incorporarà tecnologia LED i “smart-light” de control i telegestió punt per punt. I també s’aprofitarà per implantar una capa smart on les xarxes d’informació donin servei a totes les infraestructures de xarxa, com  Wi-Fi i fibra òptica, dispositius i sensors ambientals, de mobilitat, de seguretat i socials, com la gestió de l’enllumenat, informació sobre autobusos o trànsit, i monuments.

Reordenació dels autobusos turístics als entorns del temple de la Sagrada Família

El 5 de juny de l’any 2012 es van posar en marxa un seguit de mesures per tal de reordenar el trànsit dels autocars turístics a l’entorn del temple, per facilitar-hi l’accés dels visitants a peu. Aquestes mesures inclouen la prohibició d’accés dels autocars turístics a l’entorn del temple que estableix que hi puguin accedir els autocars de grups escolars i els de persones amb mobilitat reduïda que hagin comprat l’entrada anticipadament. En aquests dos casos, sí que es poden deixar i recollir els visitants a la parada que hi ha al carrer de la Marina, just al davant del temple. En el primer any en funcionament, s’han rebut 476 sol·licituds per poder aparcar en l’espai del carrer de la Marina reservat a autocars per a persones amb mobilitat reduïda o grups escolars, de les quals s’han acceptat 431, 391 de grups escolars i 40 de persones amb mobilitat reduïda. Per la seva banda, la Guàrdia Urbana ha posat un total de 118 denúncies relacionades amb la reordenació de la mobilitat dels autocars turístics, de les quals 74 han estat per estacionament fora dels espais habilitats i 44 per no respectar la prohibició d’accés.