A l'encreuament del carrer d'Ali Bei amb Marina, el pont que hi ha impedeix circular-hi recte. Obrir aquesta cruïlla és una de les actuacions prèvies a l'enderroc de l'anella viària de les Glòries. L'objectiu: distribuir els fluxos de trànsit entre el Poblenou i l'Eixample. Aquesta actuació permetrà anivellar el pont de Marina amb el carrer d'Ali Bei, de manera que la cota del pont es rebaixarà i aquest mur deixarà d'existir. Les obres, que no obligaran a tallar el trànsit a Marina, s'allargaran set mesos. A l'altra banda de les Glòries, el carrer de la Llacuna canviarà de sentit entre Gran Via i Tànger amb la mateixa finalitat. MANUEL VALDÉS, gerent adjunt d'Infraestructures i Coordinació Urbana "Totes aquestes obres d'accessibilitat fan que el Poblenou pugui tenir més sortides que no siguin envoltar la plaça de les Glòries." Aquest estiu també es donarà sortida a unes obres molt reivindicades pels veïns. Durant la primera quinzena de juliol, s'iniciarà la urbanització de la plaça d'André Malraux, afectada per les obres de l'intercanviador d'Arc de Triomf. També es posarà fil a l'agulla en les obres aturades de la Línia 9 a Mandri. El carrer recuperarà una part de la vorera i un carril de circulació. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Són actuacions a l'estiu que miren a les obres de mandat i, per tant, parem taula a tot allò que ens ha de passar a partir del mes de setembre." I precisament a partir de la tardor entraran en funcionament cinc línies més de la nova xarxa de bus. Tres seran horitzontals i dues, verticals. Al passeig de Joan de Borbó agafaran embranzida les obres per implantar-hi un carril bus d'una d'aquestes línies. Serà la V17 i unirà el Port Vell amb el Carmel.

Amb l’objectiu de completar la trama ortogonal pròpia de l’Eixample, també a l’entorn de les Glòries, aquest estiu es duran a terme diverses actuacions de millora de la mobilitat que es vol que estiguin enllestides abans d’iniciar l’enderroc del tambor viari. Consistiran, bàsicament, a rebaixar la cota del pont de la Marina per anivellar-lo amb el carrer d’Alí Bei, un encreuament on avui és impossible circular-hi recte. Amb l’obertura d’aquesta cruïlla es tracta de distribuir els fluxos de trànsit entre el Poblenou i l’Eixample, i adequar-los a les necessitats futures, quan la nova plaça de les Glòries sigui ja una realitat. Les obres, que no obligaran a tallar el trànsit a Marina, s’allargaran set mesos. A l’altra banda de les Glòries, el carrer de la Llacuna canviarà de sentit entre Gran Via i Tànger amb la mateixa finalitat.

Els canvis en la mobilitat es notaran igualment a les Corts, on s’habilitarà, a l’avinguda d’Esplugues, un carril d’aparcament destinat als autocars escolars davant dels centres St. Peter’s i Solc. I a Sarrià – Sant Gervasi, on es posarà fil a l’agulla en les obres aturades de la Línia 9 a Mandri. El carrer recuperarà una part de la vorera Llobregat i un carril de circulació descendent.

La plaça d’André Malraux també adquirirà protagonisme a l’estiu. Aquest espai ha estat la gran víctima de les obres de l’intercanviador d’Arc de Triomf, i fa temps que està encerclat per tanques i sense que s’hi faci res. Ara el compromís a què l’Ajuntament ha arribat amb la Generalitat és reurbanitzar-lo segons el projecte pactat i tenir enllestits els treballs el gener de 2014. Durant la primera quinzena de juliol es preveu que hi entrin les màquines.

Una altra actuació destacada, en aquest cas a Ciutat Vella, serà la urbanització definitiva dels entorns del nou Centre Cultural del Born. A finals d’agost haurien ja d’haver-se ultimat els treballs per condicionar la zona i transformar-la en una illa per a vianants lliure de cotxes. Per tal de fer-ho possible, el trànsit al carrer del Comerç entre Fusina i Ribera -justament el tram renovat- quedarà tallat el 2 de juliol i es desviarà pel passeig de Picasso. Quan culmini la reforma, només es permetrà la circulació per l’únic carril que hi quedarà als vehicles de serveis i usuaris de l’aparcament soterrat.

També a Ciutat Vella es posarà punt final als treballs de remodelació del passeig de Joan de Borbó. Serà en aquesta mateixa via on agafaran embranzida els treballs per implantar-hi un carril bus d’una de les línies de la nova xarxa de bus: la V17, que unirà el Port Vell amb el Carmel. Serà a partir de la tardor quan precisament entraran en funcionament cinc línies més: tres d’horitzontals i dues de verticals.