Pas endavant per connectar els tramvies per l’avinguda Diagonal. L’Ajuntament de Barcelona ha tret a concurs les obres per desdoblar el col·lector de la Diagonal entre el carrer de Girona i el passeig de Sant Joan. Els treballs, que han de començar el quart trimestre del 2020, es consideren el tret de sortida per a la unió dels tramvies. De moment, en aquest mandat, el govern municipal es compromet a allargar el Trambesòs de Glòries fins a l’estació de Verdaguer.

mapa col·lector Diagonal

El col·lector de la Diagonal data de principis del segle XX i els tècnics en recomanen el desdoblament per ampliar la capacitat de desguàs en un 70 %. Amb un pressupost de 7,7 M €, les obres s’allargaran uns 14 mesos i, tot seguit, es vol continuar amb els treballs d’urbanització i d’infraestructura per al tramvia. “Si obrim la Diagonal és per fer-ho tot”, ha afirmat la tinenta d’alcalde Janet Sanz.

La responsable de l’àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament ha assegurat que tot va “on time” per fer arribar el tramvia a l’estació de metro de Verdaguer (L4 i L5) el 2023. Un traçat d’1,8 quilòmetres que tindrà tres estacions (Monumental, Sicília i Verdaguer). Segons els estudis previs del consistori, allargar el Trambesòs fins a Verdaguer permetrà als usuaris fer el trajecte des de Glòries en set minuts.

Pendents de la Generalitat

Janet Sanz ha recordat que les vies i la catenària del tramvia són competència de la Generalitat i que es treballarà conjuntament per encavalcar els treballs a la Diagonal. La tinenta d’alcalde ha insistit que un operador públic es faci càrrec de la gestió d’aquest nou tram, perquè quan vencin les concessions privades actuals, el 2032, la gestió del tramvia sigui 100 % pública.