La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha descartat fer cap canvi en la proposta per reformar la via Laietana, malgrat les crítiques d’entitats ciclistes pel disseny del carril bici. Usuaris del transport públic també van queixar-se de la nova secció que tindrà aquesta via, amb un carril bus a cada extrem, un carril bici segregat de pujada i un carril 30 de baixada d’ús compartit per a vehicles i bicicletes.
“Comprenc, entenc i empatitzo amb moltes crítiques que es fan”, ha dit Sanz, que ha defensat que la proposta de reforma de la via Laietana “és la que encaixa millor” sense perjudicar vianants, usuaris del transport públic i ciclistes. Les entitats ciclistes critiquen que el carril bici vagi pel mig de la calçada i no als laterals, com s’havia previst en les propostes inicials treballades en un procés participatiu.
La tinenta d’alcalde ha dit que en un carrer de 20 metres d’amplada s’ha intentat encabir “de la millor manera” tots els elements i ha sentenciat que “el gran perjudicat és el cotxe, perquè és qui perd més carrils”. Janet Sanz s’ha compromès a posar “totes les mesures” perquè es compleixi la velocitat a 30 km/h i que la bicicleta hi pugui circular “amb plena normalitat”.
Protesta de ciclistes a la via Laietana
💪El proper divendres volem ser moltes persones demanant una via laietana sostenible i segura per la #bicibcn. Vindràs?
🗓 Divendres 28 febrer – 18:00h
📍 Plaça Antonio López / Correus
🥳 Porta la teva bici!#NoDecidimViaLaietana #NoDecidimBarcelona #ElCarrilComCalAlLateral pic.twitter.com/JkUMOgVPJB— Bicicleta Club de Catalunya – BACC (@bacc_cat) February 24, 2020
Aquest divendres, el Bicicleta Club de Catalunya ha anunciat una protesta per demanar una via Laietana “sostenible i segura per a la bici”. Sobre la petició del BACC de posar el carril bici als laterals, Janet Sanz ha dit que és complicat fer-ho compatible amb el desencotxament dels busos, però ha explicat que estan estudiant què fan altres ciutats com Copenhaguen o Amsterdam.