El carrer de Sants i de la Creu Coberta ja tenen la velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora. El canvi afecta tots dos sentits de la marxa des de la plaça d’Espanya fins al carrer de Munné. Aquest eix és el primer d’una llista de carrers de la xarxa bàsica que es convertiran en zona 30. De cara al 2021, es limitarà la velocitat en artèries com la via Laietana, la travessera de Gràcia i el carrer del Consell de Cent.

En el cas del de Sants i el de la Creu Coberta, s’han posat senyals verticals i horitzontals que indiquen el nou límit de velocitat i, a més, s’han fet ajustos als semàfors perquè els cotxes no corrin més del compte. En els propers dies s’hi instal·larà un radar pedagògic —que no multarà. Aquest giny recopilarà informació de si es compleix la limitació a 30 km/h per, si és el cas, posar un radar sancionador més endavant.

El 7 de març aquest eix se sumarà a la iniciativa Obrim els carrers, que, el primer cap de setmana de cada mes, talla la circulació en artèries principals de la ciutat. Al febrer, l’Ajuntament va tallar el trànsit a la via Laietana, i el primer dissabte de març ho farà al carrer de Sants i el de la Creu Coberta, així com al d’Aragó.

Més de 112 km de carrers a 30

Coincidint amb els canvis a Sants i Creu Coberta, l’alcaldessa signarà aquesta setmana un decret per convertir en carrers 30 totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat (les que tenen menys trànsit), tant si tenen un carril per sentit o més. Això farà que, a partir de l’1 de març, Barcelona tingui 112 quilòmetres més de carrers amb la velocitat limitada a 30 km/h.

Amb aquesta actuació, prop del 70 % dels carrers de la ciutat ja seran zona 30. Per fer complir aquest límit de velocitat, durant aquest any es faran diverses actuacions més enllà de posar senyals de trànsit, com ara plataformes elevades, radars o fer circular els vehicles fent ziga-zaga. A finals del 2021, l’Ajuntament vol que tres de cada quatre carrers de la ciutat tinguin la velocitat limitada a 30 km/h o menys.