Els usuaris de Bicing denuncien, de nou, un problema recurrent en els prop de 13 anys de vida d’aquest servei. Els ciclistes asseguren que en hores punta és molt complicat trobar bicicletes a la part alta de la ciutat i pràcticament impossible aparcar a les estacions de la zona baixa, com per exemple el 22@ o les més properes al mar. Tant és així, que els usuaris han d’anar a diferents estacions per agafar o deixar la bicicleta.

7.000 bicicletes i 60.000 abonats actius

L’empresa municipal encarregada del servei, B:SM, reconeix el problema i recorda als abonats que el Bicing és un servei de bicicletes compartides i complementari al transport públic. Asseguren que hi ha 7.000 vehicles per 100.000 abonats 60.000 actius―, per tant “la disponibilitat total és impossible”, assegura Redha Zetchi, cap de la unitat de Bicing.  Tot i això, té una triple estratègia per fer front a la distribució desigual que hi ha de les bicicletes.

Alternatives per distribuir millor les bicis

Entre les opcions que han engegat els responsables de Bicing per minimitzar aquesta problemàtica, hi ha l’ús d’un sistema predictiu que els permet preveure a través d’un algoritme on hi haurà més problemes per trobar o estacionar la bicicleta. Funciona des del mes d’abril del 2019 i, segons B:SM, necessita un any per donar resultats precisos. L’altra aposta de l’empresa són les bicicletes elèctriques. Aquest 2020 n’hi haurà un miler més, que facilitaran els trajectes de mar a muntanya i, per tant, la distribució dels vehicles.

El Joc Bicing també juga un paper estratègic per potenciar els viatges cap als barris de muntanya. Els ciclistes que fan trajectes en direcció a la part alta obtenen més punts i la possibilitat d’aconseguir mesos gratuïts de subscripció a Bicing.