La demanda d’una gestió pública del tramvia, ara operat per empreses privades, és encara l’escull principal per a un acord que faciliti la connexió per la Diagonal. En un debat a ‘El matí de Barcelona’, de betevé 91.0, després del debat d’aquest dimecres en comissió, ERC ha insistit al govern municipal que concreti com pot garantir que si l’Ajuntament fa aquesta inversió, els beneficis no recauran en els operadors privats. El model de gestió ja va empènyer ERC i també la CUP a votar en contra de la connexió en el ple l’abril de l’any passat.
“Què ha canviat des de l’abril? Res”, ha sentenciat Jordi Coronas (ERC). La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha dit que el canvi de líder a ERC d’Alfred Bosch a Ernest Maragall afavoreix que es pugui parlar d’aquesta qüestió. “No va de Bosch o Maragall, va d’on van destinats els diners públics”, ha replicat Coronas. “És una irresponsabilitat bloquejar la connexió”, li ha retornat Vidal, que ha dit que TMB pot guanyar pes públic en la gestió del tramvia si tira endavant la unió.
# BARCELONA "EL TRAMVIA PER LA DIAGONAL, ARA SÍ?"
# BARCELONA "EL TRAMVIA PER LA DIAGONAL, ARA SÍ?" amb Mercedes Vidal, regidora de Barcelona en Comú i regidora de mobilitatFrancina Vila, regidora del PdeCat.Koldo Blanco, regidor de Ciutadans.Jordi Coronas, regidor d'ERC.Daniel Mòdol, regidor PSC.Xavier Mulleras, regidor del PP.Pere Casas, regidor de la CUP.
Posted by El matí de barcelona 91fm on Thursday, January 17, 2019
El regidor de la CUP Capgirem Barcelona, Pere Casas, ha reivindicat un model d’explotació pública de la xarxa del tramvia per “evitar l’espoli a mans privades”. La CUP va plantejar a la Comissió d’Urbanisme d’aquest dimecres una proposta en aquest sentit que va rebre el suport de BComú però que no va prosperar.
El PSC amenaça amb un vot contrari
En espera d’assegurar-se el vot d’ERC, el PSC -ferm defensor del tramvia per la Diagonal- amenaça amb desmarcar-se d’un acord de cara al ple del 25 de gener en què el govern tornarà a portar el tramvia a votació. “Molt probablement hi votarem en contra”, ha afirmat el socialista Daniel Mòdol en el debat, que ha acusat el govern d’Ada Colau de fer servir el tramvia com a “cortina de fum” per tapar “els fracassos del mandat”.
L’aposta pel bus elèctric o acabar l’L9
Des del PDeCAT, Francina Vila ha refermat l’aposta per implantar la línia D30 de la nova xarxa de bus amb vehicles elèctrics com una “alternativa sòlida al tramvia”. Vila ha dit que el tramvia pot col·lapsar l’Eixample de trànsit. Koldo Blanco (Cs) ha afirmat que la posició és la mateixa que l’abril de l’any passat perquè no ha canviat res i ha acusat el govern de Colau de fer servir el tramvia per no parlar d’altres temes com la inseguretat.
El portaveu del PP, Xavier Mulleras, ha assegurat que “el tramvia no és una prioritat per als barcelonins” i que, en canvi, sí que ho és acabar l’L9 i posar en marxa la D30. Tant el PP com també Cs han criticat que l’Ajuntament vulgui assumir el cost d’una infraestructura que és competència de la Generalitat.