Punt final al tramvia. El Ple ha rebutjat per àmplia majoria el protocol entre l’Ajuntament i l’ATM per impulsar l’ampliació del Trambesòs de Glòries a Verdaguer. El govern d’Ada Colau (BComú) només ha rebut el suport del PSC i el regidor no adscrit. El PDeCAT, Cs, ERC, el PP i la CUP hi han votat en contra. El revés del plenari enterra un dels projectes estrella de Colau que ja no podrà tirar endavant, almenys en aquest mandat.

El debat més tens ha estat entre el govern i ERC. El portaveu dels republicans, Jordi Coronas, ha dit que l’executiu ha estat “tres anys enganyant la gent” i ha reiterat la demanda d’un tramvia amb gestió pública. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha replicat que el “no” d’ERC al tramvia “és un no al seu programa” i ha recriminat a Alfred Bosch que no hagi intervingut en el debat, motiu pel qual creu que l’invalida com a candidat. “Quants insults més caldran perquè canviem d’opinió?”, ha respost Coronas.

Des del PDeCAT, Francina Vila ha constatat “el fracàs del govern” amb el tramvia i ha assegurat que “s’ha perdut un mandat per tenir la xarxa de bus acabada”. Koldo Blanco (Cs) ha afirmat que el tramvia “no és un projecte viable i no és una prioritat”. El líder municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha defensat la unió dels tramvies però no per la Diagonal perquè considera que la consulta del 2010 “segueix sent vàlida”.

El president del Grup Municipal del PSC, Jaume Collboni, ha afirmat que el govern “passarà a la història per posar el tramvia en via morta”. Collboni ha recriminat a Colau “l’ús partidista” del tramvia amb “escenes de mercadeig polític indignes”. Des de la CUP, María José Lecha ha insistit en què la connexió tramviària ha de ser de gestió pública “que trenqui amb l’actual model fonamentat en el lucre privat”.

L’alcaldessa ha tancat el debat lamentant que els grups hagin prioritzat “interessos de partit i no la ciutat”. “S’equivoquen molt, aquest no és el tramvia de la Colau, és dels veïns”, ha sentenciat. Colau ha agraït els vots favorables i s’ha compromès a seguir defensant el tramvia.