L’alcaldessa, Ada Colau, ha defensat la campanya “Barcelona té molt poder” després de les crítiques que l’oposició li ha fet en el plenari del maig per la despesa de l’Ajuntament en publicitat durant la pandèmia del coronavirus. “És un vídeo vinculat a la reactivació econòmica, vostè entén això com a propaganda? Jo no”, ha etzibat Colau a la líder de JxC, Elsa Artadi, que ha fet un prec a l’alcaldessa per demanar que el govern destini els recursos de comunicació a “campanyes útils”.
Colau ha explicat que l’Ajuntament destina 10 M € anuals a publicitat quan en l’últim any de mandat Xavier Trias se’n va gastar 16. Segons l’alcaldessa, les campanyes de publicitat que s’han contractat durant la pandèmia queden incloses dins la partida anual de 10 M €. “No dediquem els diners a concerts i a dir que Barcelona té molt poder perquè ja ho sabem”, ha retret Artadi a Colau. L’alcaldessa li ha replicat que totes les campanyes de l’Ajuntament responen a “preocupacions ciutadanes”.
Crítiques de tota l’oposició
En el ple, el PP ha forçat també el debat sobre la despesa de l’Ajuntament en publicitat durant l’estat d’alarma. “Han usat diners per a coses que no tenen res a veure amb l’emergència econòmica i social”, ha denunciat Josep Bou (PP), que ha demanat un informe jurídic sobre els contractes fets durant la pandèmia. La regidora d’Hisenda i Règim Intern, Montserrat Ballarín, ha explicat que l’estat d’alarma ha permès fer contractes directes per emergència per valor de 6,8 M € a l’Ajuntament i que tots estan llistats al portal de transparència.
El portaveu d’ERC, Jordi Coronas, ha assegurat que un 32,4 % dels contractes han estat destinats a publicitat. “Si Barcelona se’n surt no serà gràcies a una campanya”, ha dit Coronas en al·lusió a l’anunci publicitari. Des de Cs, Paco Sierra ha recriminat al govern que l’eslògan de la campanya “no resol cap problema per a la ciutadania”. El líder de Barcelona pel Canvi, Manuel Valls, ha qualificat de “desproporcionada” la despesa en publicitat durant l’emergència sanitària.