Ja fa anys que els veïns de la Salut que viuen a la falda del Parc Güell denuncien que la mobilitat de l’entorn és molt complicada pel gran volum de turistes que van fins al parc. De fet, la setmana passada van recollir 1.600 signatures per demanar a l’Ajuntament de Barcelona més freqüència de pas del bus 116 —el Bus del Barri que connecta Gràcia amb l’accés principal del Parc Güell—, que ara està saturat de turistes.
També s’ha parlat del tema a la Comissió d’Urbanisme d’aquest febrer, en què s’ha aprovat per unanimitat una proposta del PP, que ha demanat diverses mesures per millorar la mobilitat als peus del Parc Güell. En aquest sentit, el tinent d’alcaldia de Convivència, Albert Batlle, ha explicat que l’Ajuntament ja està estudiant algunes possibilitats, alhora que ha donat la raó als veïns de la Salut i ha admès que “és evident que el bus 116 està saturat”, tot i ser el Bus del Barri amb major dotació de vehicles.
Per això ha assegurat que reforçar la línia (tal com demanen els veïns) “no solucionarà el problema” i ha descartat crear un bus llançadora per a turistes. En canvi, ha apuntat una altra solució: “Eliminar el 116 de les eines que guien els turistes al Parc Güell i eliminar-ne les referències a internet com a mètode per arribar al parc”. Albert Batlle ha admès que “no és fàcil, però ho intentarem”, com assegura que ja es va fer en el passat amb el bus 111 (que va al Tibidabo).
Traslladar la parada de taxis i moure pilones
L’Ajuntament també estudiarà altres mesures a l’entorn del Parc Güell. D’una banda, el consistori mirarà de reubicar la parada de taxis que ara hi ha a la rambla de Mercedes, on s’acumulen molts taxis i també VTC que porten turistes cap al parc o que se’ls enduen després de la visita. “Cal analitzar totes les alternatives abans de prendre una decisió”, ha dit Batlle.
De l’altra —i un cop reubicada la parada de taxis—, l’Ajuntament també estudiarà moure les pilones que hi ha als carrers de Marianao i de Larrad. La intenció —tal com ha demanat el PP— és endarrerir-les i posar-les a l’altura del carrer de Sant Cugat del Vallès. Amb aquest moviment, es garantiria que accedeixin a l’entorn únicament els cotxes dels veïns de la Salut.