Va viure el boom de la Barcelona Olímpica i ho va fer a Palo Alto, un dels punts de creació artística més actius del moment a la ciutat. Ara, Roberto Verino torna al recinte fabril del Poblenou, on va “compartir experiències amb dissenyadors com Javier Mariscal o Fernando Salas” per presentar l’exposició “40 años de #estiloverino”. Segons explica al programa ‘Plaça Tísner‘, durant aquells anys “Barcelona va aconseguir que Espanya entengués que es podia anar més enllà”.

La mostra retrospectiva repassa la carrera del dissenyador de moda gallec sobretot a partir de fotografies que serveixen d’exemple del seu estil basat en “la senzillesa i l’equilibri”. A les imatges hi trobem models com Christy Turlington, Helena Christiensen o Nieves Álvarez, captades per l’objectiu de fotògrafs com Eloy Lozano, Paco Navarro o Jacques Olivar, entre d’altres.

Compromès amb el seu poble i lluny del “fast fashion”

Roberto Verino va presentar la seva primera col·lecció el 1982 i només dos anys després ja va aconseguir desfilar a la passarel·la Cibeles de Madrid. Amb el temps ha consolidat la seva marca obrint botigues a ciutats com París, Madrid, Lisboa o Barcelona.

De nom real Roberto Mariño, Verino ve del seu poble Verín, on va decidir instal·lar la seva fàbrica. I és que més enllà del reconeixement dins del món de la moda es mostra satisfet dels valors que ha seguit al llarg de la seva carrera.

Treballo per qui entén que fer el seu armari és una inversió i no una despesa”
Roberto Verino

Considera que la feina d’un dissenyador és “valorar les persones” i que la clau per a ell ha estat fer “les coses amb un alt nivell qualitatiu”, apostant per la durabilitat de les peces i desmarcant-se del “fast fashion”. “Treballo per qui entén que fer el seu armari és una inversió i no una despesa“, sentencia.

La importància de la moda en la societat

Reivindica que el món de la moda no està prou reconegut dins de la societat actual, tot i que, adverteix, “hi juga un gran paper”. “Gaudir vestint-te i sentir-se millor amb un mateix és una aportació cultural indiscutible“, rebla.

Espanya ha passat de no ser res en el món de la moda a competir amb les grans marques”
Roberto Verino

Pel que fa a la situació del sector a l’estat espanyol, adverteix que ha evolucionat molt al llarg dels seus més de 40 anys de carrera: “Espanya ha passat de ser pràcticament res en el món de la moda a estar competint amb les grans marques internacionals”.

Seguint aquesta línia, adverteix que hi ha marques que estan en disposició de créixer “sense tenir por a res”. En el seu cas, assegura sentir-se “amb capacitat de sorprendre, emocionar i seduir a pesar del temps que ha passat”. “Espero que aquests siguin els primers 40 anys, n’hi ha d’haver molt més“, conclou.