Fa set anys, la pintora i escriptora Paula Bonet va inaugurar La madriguera, un taller de pintura, gravat i escriptura que treballa en horitzontal i és exclusivament per a dones. Ara, just al costat, obre La galería de La madriguera, pensada per donar a conèixer l’obra creada al taller. Un espai que fuig de la comercialitat i que només es visita en hores convingudes, amb exposicions que qüestionen l'”status quo“.
La galería de La madriguera vol ser un espai de debat i pensament des d’on rebentar estructures jeràrquiques”
A més, Bonet explica a ‘Plaça Tísner’ que la galeria “vol ser un lloc que generi debat i pensament i on es plantegi rebentar unes estructures jeràrquiques que penso que ens fan molt de mal”. La galería de La madriguera s’estrena amb una exposició col·lectiva, tot i que properament acollirà exposicions individuals de dones amb propostes diverses amb visió de gènere.
“Las niñas cambian”: violències masclistes en blanc i negre
L’exposició inaugural “Las niñas cambian” reuneix l’obra de gravat de 24 autores, amb tècniques com l’aiguafort, l’aiguatinta, la punta seca i la monotípia. Una mostra que és un homenatge a Roser Bru, gravadora exiliada a Xile durant la dictadura.
La premissa va ser preguntar a les artistes quan van adonar-se que la igualtat de gènere era una mentida”
L’objectiu era, segons Paula Bonet, que “les autores, dones de diverses classes socials, edats i nacionalitats, fessin revisió i veiessin quin va ser el moment que van adonar-se que la igualtat de gènere que ens havien promès era mentida“. Totes les obres comparteixen els mateixos colors: el blanc i el negre, “per parlar-nos de violències de gènere, algunes de més agressives i d’altres més poètiques”.
S’exposen obres d’autores com Jana Abril, Núria Teixidó, Mapi Fajardo o Laura Medina, autora del mural que és la imatge de l’exposició, que neix del text ‘Pintar pájaros’. Medina és una autora colombiana que ha reproduït una obra de gravat en un gran mural que representa la violència en el nucli familiar.