Fins al 2 de juny, el Santa Mònica ha convertit el seu gran atri en un laberint immersiu sobre l’inconscient i els estats alterats de consciència. Allà s’hi va a jugar, a disfressar-se, a deixar-se sorprendre i quedar descol·locat, a reflexionar i a experimentar amb el concepte d’allò que hi a “L’altre costat”.

Un equip del ‘Plaça Tísner‘ ha fet el trajecte per la desena de propostes artístiques contemporànies que exploren temes com l’inconscient, la bogeria, les màscares i els miralls. I deixa constància que el camí entre la mort (simbòlica) i el (re)naixement està ple d’aventures.

5.000 viatgers

En el primer mes des de la seva inauguració (el 29 de febrer) ja han travessat el camí cap a “L’altre costat” poc més de 5.000 persones. Milers de viatgers que de forma individualitzada (i amb cita prèvia) han decidit fer un recorregut lúdic i desconcertant per les instal·lacions sorgides de la creativitat d’Anna Irina Russell, iaraSolano Arana, Sleepwalk Collective, Francesca Llopis, Guillaume Faure, Domestic Data Streamers, Gian Maria Tosatti, Yapci Ramos, Pere Llobera, Max de Esteban, Antonia Rossi i Roberto Contador.

Entendre-ho tot?

En aquesta experiència immersiva es juga, entre d’altres, a “enrarir el nostre moviment i posar en dubte el nostre bipedisme”, explica l’Enric Puig Punyet, director del Santa Mònica i un dels dos comissaris de la mostra, una proposta que “fuig” de la concepció que “hem d’anar a un centre d’art contemporani i ho hem d’entendre tot” perquè “potser aquest no és el canal amb què necessàriament ens ha d’arribar l’art”.

Horitzó a noves possibilitats

L’experiència acaba amb la peça ‘Parto’, de Yapci Ramos: “Un passadís que asfixia i que acaba amb un horitzó cap a noves possibilitats”, afirma l’artista canària, que diu amb sornegueria que està “parint a tothom qui entra a l’exposició“. Un final catàrtic després del viatge de transformació que proposa l’exposició i que es pot experimentar al Santa Mònica, de forma gratuïta, fins al 2 de juny.