El carrer de Bassegoda, a Sants-Badal, és des de fa molt anys la drecera que utilitzen milers de vehicles al dia per arribar fins al centre de l’Hospitalet. Es tracta d’un vial estret que des de fa anys té la velocitat limitada a 30 km/h. Els veïns de la zona denuncien, però, que aquesta limitació s’incompleix i que el gran volum de vehicles que hi circulen comporten un excés de soroll i contaminació a la zona. L’Ajuntament és conscient de la situació i està estudiant la manera de pacificar un tram d’aquest carrer per evitar que s’utilitzi com a drecera.

El carrer de Bassegoda dona continuïtat als vehicles que circulen pel carrer de Sants i que quan arriben al carrer d’Arizala es veuen obligats a girar a la dreta en sentit muntanya quan el carrer de Sants esdevé vial de sentit únic. Si aquests vehicles volen circular en sentit sud han de tombar a l’esquerra uns metres abans del carrer d’Arizala. Ho fan pel carrer de Carrera i Candi, que es bifurca en els primers metres en el carrer de Bassegoda. Aquest arriba fins al carrer de la Riera Blanca i a partir d’allà continua fins al centre de l’Hospitalet del Llobregat, però amb el nom de carrer de Mas.

Una zona 30 que no es respecta

Els veïns consultats per betevé coincideixen en què el carrer de Bassegoda és un carrer força sorollós i en què tot i que es tracta d’una zona 30 els vehicles acostumen a circular molt més ràpid. Com es tracta a més d’un carrer estret que no disposa de carril d’estacionament o de càrrega i descàrrega, quan un cotxe s’atura de seguida la resta de vehicles s’impacienten i fan sonar els clàxons. Això, diuen, fa incrementar a qualsevol hora el soroll que genera de per si el trànsit constant de cotxes, motos, furgonetes i camions. I és que per aquest vial hi circulen tot tipus de vehicles que venen del centre de la ciutat i volen arribar fins al centre de l’Hospitalet evitant vials més grans com la Gran Via o la Diagonal.

Un estudi de mobilitat en marxa

El districte de Sants-Montjuïc és conscient de la necessitat de frenar aquest accés de circulació i, per això, ha iniciat un estudi de mobilitat que servirà per fer un diagnòstic de la situació i mirar si hi ha la possibilitat de fer per a vianants una part del carrer de Bassegoda. A més, s’estan buscant itineraris alternatius per als vehicles per afavorir que accedeixin a l’Hospitalet sense col·lapsar els carrers estrets de Sants-Badal.