El director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, assegura que fa falta inversió a Rodalies i cal que aquestes es plasmin en fets. És una de les conclusions que s’han extret a la taula de reflexió i debat sobre Rodalies. A Barcelona són clau infraestructures ja projectades com ara la Sagrera.

Fa tot just unes setmanes que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, va prometre una inversió de 1.900 milions d’euros a Rodalies fins al 2020. Una promesa que Xavier Flores aprecia, però que vol veure plasmada a la xarxa de trens catalana. “Volem fets, no paraules, que aquestes inversions arribin, no volem veure paraules sinó catenàries, subestacions, actuacions i que comencin a repercutir en el ciutadà”, diu Flores.

De fet, la inversió en la infraestructura ferroviària ha estat un dels denominadors comuns durant la jornada. La necessitat de millores i renovació del sistema ha quedat palesa. En aquest sentit, l’enginyer i gerent tècnic d’Ineco, Lluís Ubalde, ha remarcat que algunes obres que “ja estan contractades” significaran una millora important a Rodalies: “Estic parlant de l’enllaç amb l’Aeroport, de les obres de la Sagrera, que pot jugar un paper determinant per millorar la fiabilitat del sistema de Rodalies”, ha dit.

L’objectiu de la jornada és entendre el funcionament de Rodalies, analitzar-ne els problemes i debatre’n les solucions. S’ha celebrat al Col·legi  d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya i hi han participat tècnics, representants dels operadors, com ara el director de Rodalies, Félix Martín, i també representants polítics, com la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.