A l’aturada de la tarda, entre les 16 h  i les 18 h, hi ha hagut menys complicacions. Aquesta segona franja, també amb un 40% de serveis mínims, ha arrencat sense aglomeracions a estacions com la de la Sagrera. Tot i així, segons TMB, a l’última part de la vaga ha calgut regular l’afluència de passatgers a les estacions de Diagonal, Hospital Clínic i Sagrera. A les 18,30 h, el servei ja era el normal. L’empresa també ha informat que durant aquestes dues hores, hi ha hagut un 28 % de viatgers menys que un dilluns qualsevol a aquesta hora.

La darrera franja d’aturades, entre les 20.30 h  les 22.30 h ha estat la que ha tingut uns serveis mínims més baixos, només han circulat un de cada cinc combois.

Freqüències de pas de més de vuit minuts en la majoria de línies

Aquest dilluns ha començat la vaga indefinida dels treballadors del metro per denunciar el bloqueig en les negociacions del conveni col·lectiu. Es tracta d’aturades de dues hores per torn (de 7 a 9 h, de 16 a 18 h i de 20.30 a 22.30 h) que es repetiran cada dilluns no festiu. Els serveis mínims fixats pel Departament de Treball són del 40 % a les hores punta i del 20 % a la franja nocturna, de 20.30 h a 22.30 h. Des de TMB ja han advertit que són insuficients i han recomanat als usuaris que no utilitzin el suburbà durant les jornades de vaga.

Durant l’aturada del matí, l’afluència d’usuaris ha baixat un 25 % respecte un dia laborable normal. Els usuaris que han agafat el metro s’han trobat, però, que poc després de les 7 h les freqüències de pas entre els combois han superat els vuit minuts en línies com l’L1 i l’L5, fet que ha provocat acumulació de persones a les andanes. Per aquesta raó, i per evitar incidents, en punts com l’estació de la Sagrera i la Sagrada Família personal de TMB ha regulat el pas dels usuaris cap a la zona de vies. A les 9 h tot i que ja s’havia donat per acabada la primera franja d’aturades, la regulació ha continuat una bona estona.

Des de l’Ajuntament, la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha volgut agrair la col·laboració ciutadana, que ha optat en part per altres mitjans de transport, facilitant que no hi haguessin incidències destacades. Vidal ha afegit que “vagues com aquesta no tenen raó de ser” amb condicions com les que tenen els treballadors de TMB però ha expressat la voluntat de seguir negociant.

Els sindicats han xifrat el seguiment en el 95 % i han denunciat la direcció de TMB a Inspecció de Treball per haver fet sortir més combois dels que establien els serveis mínims. TMB ha respost que el decret de serveis mínims preveu que la distribució del 40% global pugui ser irregular. La vaga es repetirà durant dues hores per torn tots els dilluns no festius a partir d’aquest 24 d’abril, segons va decidir a principis d’abril la plantilla del Metro en una assemblea de treballadors.