El portaveu de la Secció Sindical de Guàrdia Urbana del Sindicat Professional de Policies Municipals de Catalunya (SPPM-CAT), Joan Antoni Agulló, veu necessari que hi hagi més vigilància a la xarxa de carrils bici de la ciutat. La solució que proposa és que hi hagi una unitat d’agents circulant en bicicleta per “controlar” i “protegir” els ciclistes.

L’objectiu de l’Ajuntament de Barcelona de cara al 2018 és triplicar la xarxa de carrils bici i superar els 300 km de traçat a la ciutat. Segons el portaveu de la Secció Sindical de Guàrdia Urbana del SPPM-CAT, aquesta ampliació hauria d’anar acompanyada d’un augment del nombre d’agents que vigilen els carrils bici. En una entrevista a ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm, Agulló ho ha comparat amb la regulació, a principis dels anys 90, de l’obligació de portar casc a la moto, moment en el qual la vigilància de la Guàrdia Urbana va ser clau per reduir el nombre d’infraccions.

Per repetir una actuació com la de l’any 1992 amb les motocicletes “calen més agents”, ha assegurat Agulló. Com a mínim, ha dit el portaveu del SPPM-CAT, prop d’un miler més per arribar als 3.500 agents, nombre que hi havia l’any 92 a Barcelona. Actualment hi ha aproximadament 2.800 agents, una xifra que Agulló qualifica d'”insuficient” per a “una gran ciutat com Barcelona”.

Sobrepassats pels manters

El portaveu de la Guàrdia Urbana també ha tornat a denunciar que aquesta “manca de recursos humans” els dificulta fer front als manters. “No és un problema només a Ciutat Vella”, ha explicat Agulló, també n’hi ha centenars cada dia al “Parc Güell” i per la “Sagrada Família”.

Escolteu l’entrevista sencera aquí: