La D50 eliminarà les línies 50 i 51 perquè tenen un recorregut similar. Amb aquest nou eix diagonal, però, es crearà també una nova línia, la 52, que farà el tram entre Collblanc i la plaça de Catalunya, que deixarà de fer el bus 50. A més, es modificarà el recorregut del bus 24, que uneix el Carmel amb el Paral·lel. A partir del 25 de juny, la línia s’escurçarà i anirà del Carmel a plaça de Catalunya, que millorarà un 15 % la freqüència de pas.

La V9, entre el Poble-sec i Sarrià, deixarà enrere les línies 41 i 66. Aquest eix vertical passarà de pujada per Entença i de baixada per Viladomat, per encaixar per la nova superilla de Sant Antoni. La línia donarà servei també als barris de les Tres Torres i Sant Gervasi – la Bonanova, passant pels carrers d’Anglí, Iradier i Calatrava.

La V33, del Fòrum fins a Santa Coloma, substituirà els busos 42 i 143. Aquesta línia vertical unirà Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs passant per Sant Andreu i el Bon Pastor. Un dels extrems de la línia serà el campus de la UPC al Besòs, on es podrà enllaçar amb l’H16. Aquesta nova línia vertical modificarà el recorregut del bus 60, que ja no passarà pel carrer d’Extremadura.

Cap línia de la nova xarxa per la Diagonal

A diferència del que s’havia previst en un inici, l’avinguda Diagonal no tindrà cap línia de la xarxa ortogonal. S’hi havia dibuixat la D30, que el plenari va reclamar posar amb més suport que no el tramvia. “El que necessita la Diagonal és un tramvia, i això no se substitueix per un autobús”, ha afirmat la tinenta d’alcalde Janet Sanz. El govern de Colau manté l’aposta pel tramvia, que assegura que “té el consens social i tècnic, però ens falta el polític”. El ple va rebutjar a l’abril el protocol per activar la connexió de les dues xarxes.

 

Amb els busos que es posaran en marxa el 25 de juny, la nova xarxa tindrà 23 línies, amb què es preveu transportar cada dia 390.000 passatgers, més de la meitat de tots els viatgers que porta el bus urbà de TMB. A la tardor se’n posaran en marxa cinc més, les últimes que queda per completar la trama ortogonal. N’hi haurà una més d’horitzontal i quatre de verticals.

Per a l’estrena de les tres línies s’han fet diverses obres d’adaptació que inclouen 9,5 quilòmetres de carrils bus, 10 cruïlles semaforitzades, set semàfors amb fase exclusiva per a autobusos i cinc cruïlles adaptades semafòricament per afavorir el pas del bus.