Patinet elèctric Wind

Els vehicles de mobilitat compartida guanyen cada cop més presència a la ciutat. El boom del Bicing com a servei públic va donar pas a iniciatives privades, primer de vehicles de motor, com els cotxes de SocialCar o les motos d’eCooltra i, després, als patinets elèctrics, que cada cop són més presents als carrils bici barcelonins.

Aquest servei, però, ha hagut de salvar algunes complicacions abans d’operar de forma legal i, de fet, hi ha empreses com Reby que acumulen desenes de multes per incompliment de la normativa municipal. L’empresa Wind és la primera a operar a Barcelona després d’arribar a un acord amb l’Ajuntament. Ho fa des del 4 de juliol, amb dedicació exclusiva a aquesta activitat.

El taló d’Aquil·les: aparcament i casc obligatori

Un dels principals esculls que troben aquest tipus d’empreses a la ciutat és la prohibició d’aparcar a la via pública. Per superar aquesta normativa l’empresa ha acordat fer-ho en aparcaments privats Saba i Bamsa, a més de campus universitaris, oficines i centres comercials.

L’altre punt indispensable és que els usuaris estan obligats a dur casc. En aquest punt, l’empresa Wind es limitarà a avisar els seus clients mitjançant l’aplicació, i deixarà aquesta responsabilitat a l’usuari, tal com han acordat amb el consistori. De fet, això lliga amb la màxima d’aquesta empresa, que es considera un servei per al ciutadà barceloní i no només com una eina per al turista.

En total, hi haurà 90 d’aquests vehicles de mobilitat personal disponibles per als usuaris, però tenen l’objectiu de doblar aquesta xifra en els propers mesos. El cost és de 20 cèntims per desbloquejar el vehicle i 20 cèntims més per cada minut de circulació. És a dir, uns 2,20 € per un recorregut de 10 minuts.

Per a l’empresa, donar d’alta aquest vehicle té un cost de 19 euros, una taxa que es paga una sola vegada.

Aposta per Barcelona

L’empresa, original de Berlín, va néixer com a servei de lloguer de bicicletes, però ara s’ha centrat en el patinet elèctric per potenciar el seu model de negoci. De fet, a Barcelona només ofereix aquest servei. Ho fan amb una clara voluntat d’expandir-se en territori barceloní, després d’haver traslladat la seva seu central a la ciutat, que volen convertit en punt neuràlgic d’aquest vehicle a tot Europa.

Des de Wind asseguren que han la decisió d’instal·lar-se a Barcelona ve donada de motius diversos. D’una banda, pel seu potencial de contractació de personal. El director d’operacions de l’empresa, Matt Turzo, creu que a la nostra ciutat hi ha “un gran gruix d’enginyers i talent tecnològic multilingüe i multicultural” que pot ajudar molt en l’expansió i creixement del negoci.