El túnel de les Glòries, en sentit Besòs, ja ha obert aquest dissabte i els veïns de la zona, en termes generals, veuen l’obertura amb bons ulls després de gairebé set anys d’obres. Però d’altres, en ser cap de setmana, estan a l’aguait de veure com serà el trànsit a partir de dilluns —és a dir, en dia laborable— amb el túnel ja obert.

El vocal d’urbanisme de l’AV Clot – Camp de l’Arpa, Miquel Catasús, pensa que l’impacte del soterrament serà més positiu en algunes zones, com ara la propera a la del carrer de Padilla. En canvi, creuen que en altres zones, com en el tram de Gran Via que va des del carrer de la Marina fins a l’entrada del túnel, s’hi poden produir retencions pels dubtes que pugui generar el nou esquema viari en els conductors. “Es veurà sobretot dilluns amb l’allau de trànsit d’entre setmana”, ha dit Catasús.

Així es completarà el Parc de les Glòries: tindrà un jardí immersiu i un passeig unirà la Diagonal

S’urbanitzarà la part de la plaça per on passen els cotxes fins al Museu del Disseny

Haurem de veure si realment s’hi concentren molts cotxes, i que això no afecti la qualitat de l’aire. Si millorem la mobilitat, però empitjorem la qualitat de l’aire… No interessa.”
Joan Vidal, Associació de Veïns de Provençals Mar

En Joan Vidal, de l’Associació de Veïns de Provençals Mar, s’ha situat a la sortida del túnel aquest matí per observar l’afectació que tindrà al barri. Els preocupa que se’n millori la mobilitat, però que empitjori la qualitat de l’aire. “En principi, veiem que en ser dissabte és més irregular de controlar. Dilluns a la tarda, quan la gent surti de treballar, ho valorarem”, ha relatat Vidal. Amb els canvis de circulació que suposa l’obertura del túnel, carrers secundaris han absorbit bona part dels vehicles que no han acabat d’habituar-se als nous sentits de circulació.

Més espai per passejar per Glòries

Un dels aspectes que valoren més positivament els veïns amb qui ha pogut parlar un equip de betevé aquest dissabte al matí és el fet de tenir més espai per on passejar sense haver de conviure amb vehicles privats. Per a bicicletes i vianants ara és més fàcil creuar la plaça de les Glòries Catalanes, expliquen.

El dissabte 27 de novembre, però, hi ha convocada una manifestació contra la urbanització provisional de la Gran Via, entre el carrer de Badajoz i la rambla del Poblenou. Demanen al consistori la urbanització definitiva de la Gran Via. Creuen que aquella zona ha estat la més perjudicada per les obres i que “un endarreriment de dos anys i mig o tres és del tot inacceptable”.