tren de rodalies

CCOO ha convocat una vaga a Renfe i Adif el 21 de desembre i el 7 de gener. El sindicat ha assegurat que el principal motiu de la convocatòria respon a la “contínua disminució” de les plantilles de les dues empreses. Això, segons CCOO, comporta una prestació d’un servei als usuaris i usuàries que “no és eficaç ni segur”, a més de conflictes laborals i contínues externalitzacions de càrregues de treball.

La vaga del 21 de desembre comença a les 00 h i s’allargarà fins a les 23 h i afecta tot el personal que presta serveis al Grup Renfe. D’aquesta manera totes les línies de Rodalies es veuran afectades. Els serveis mínims decretats per la Generalitat són:

  • Entre 6 i 9.30 h i 17 i 20.30 h: Circularan el 66 % dels trens.
  • Resta de la jornada: 33 % del servei.

Representants sindicals del sector han assegurat a betevé que des de l’any 2005 s’han perdut 400 places i per això demanen que s’engegui un pla d’ocupació seriós tant a Renfe com a Adif, amb una oferta d’ocupació pública d’acord amb les necessitats. D’aquesta manera, expliquen, es permetria crear llocs de treball amb les millors condicions possibles.  Cristóbal Cobo, coordinador del Sector Ferroviari de Catalunya de CCOO,  assegura que en el II Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública i les Condicions de Treball, signat per Foment, ja consta que la taxa de reposició del personal és d’un 108% i en demanen el seu cumpliment. 

Millors condicions laborals

Amb aquesta vaga CCOO reclama així mateix millores salarials d’un 2,25%, una jornada laboral de 37,5 hores setmanals, i 80 hores de conciliació anuals. Es tracta de condicions que segons Cobo també estan recollides a l’acord signat pel govern de l’Estat, CCOO, UGT i CSIF.

Els interventors en vaga el 14 de desembre

Els primers que faran vaga seran els interventors. Cristóbal Cobo ha explicat que actualment hi ha 80 persones d’aquest col·lectiu en ruta a Rodalies quan se’n necessiten 115. A més, ha explicat que en trens de llarga distància que van cap a Madrid o diferents punts d’Andalusia hi ha trens “que viatgen sense interventor”.