La nova xarxa de bus suma tres noves línies a partir d’aquest dilluns: una línia diagonal, la D50, que anirà del Paral·lel a Ciutat Meridiana, i dues més de verticals, la V9 (del Poble-sec a Sarrià) i la V33 (del Fòrum a Santa Coloma). Els canvis no agraden a tots els veïns i així ho han fet saber mobilitzant-se els darrers dies. Aquest diumenge, el darrer dia abans de la posada en servei, però, ha estat tranquil perquè no hi ha hagut molt moviment d’usuaris.

xarxa ortogonal

Amb  la posada en marxa d’aquestes tres línies s’arriba a les 23 línies  de la nova xarxa de bus a la ciutat, que es preveu que transportin 390.000 passatgers diaris, és a dir, el 53 % del passatge de la xarxa de bus. La xarxa acabarà de desplegar-se a la tardor d’aquest any, quan es posaran en servei les cinc últimes línies que resten per implantar.

Canvis que no convencen els veïns

Els usuaris del bus 41 volien salvar aquesta línia i s’han constituït com a plataforma, però no ho han aconseguit. Defensen que el recorregut que fa aquesta línia els és imprescindible per connectar l’Esquerra de l’Eixample amb centres sanitaris com el CAP Manso o l’Hospital del Sagrat Cor. Ara, amb la nova línia V9, que substitueix la 41, hauran de caminar més o fer transbordament.

Uns altres veïns que no estan contents amb els canvis són els de Can Baró i el Carmel. Fins ara podien fer servir la Línia 24 de bus, que permetia traslladar-se des d’Horta-Guinardó fins al Paral·lel. Ara se n’escurçarà el recorregut i el final de línia serà a la plaça de Catalunya, cosa que fa pensar que s’omplirà, encara més, afirmen, de turistes que vulguin visitar el turó de la Rovira o el Parc Güell.

A les Tres Torres també critiquen les modificacions. Amb l’arribada de la V9 se suprimeixen les línies 41 i 66 i s’eliminen més de 60 places d’aparcament regulat per a residents. A més, també s’han creat més carrils bus.