Una cinquantena de veïns de Can Baró i una vintena del barri de les Tres Torres s’han manifestat aquest dijous per demanar que els canvis previstos en les línies d’autobús regulars de TMB no entrin en funcionament aquest dilluns. El 25 de juny s’incorporaran tres línies noves a la xarxa ortogonal, però en desapareixeran i se’n modificaran d’altres. Això ha suposat canvis com la pèrdua de places d’aparcament, la creació de carrils bus o un possible augment de saturació d’algunes línies per part de turistes, segons apunten els veïns.

La nova xarxa de bus tindrà tres línies més a partir de dilluns, una línia diagonal, la D50, que anirà del Paral·lel a Ciutat Meridiana, i dues més de verticals, la V9 (del Poble-sec a Sarrià) i la V33 (del Fòrum a Santa Coloma). Els canvis, però, no han agradat a tots els veïns i ja fa dies que es mobilitzen en contra de dues línies.

La V9: menys aparcament i menys pacificació

Els veïns de les Tres Torres denuncien que per implantar la nova línia V9, que connectarà el Poble-sec amb Sarrià i suprimirà les línies 41 i 66, s’han eliminat més de 60 places d’aparcament regulat per a residents. A més, afirmen que s’afegirà un carril bus al carrer d’Anglí, una via que juntament amb el carrer de Calatrava els veïns han demanat pacificar. Així, asseguren, ho van demanar als tècnics i la gerència del districte de Sarrià – Sant Gervasi.

Els manifestants veuen innecessari que els autobusos hagin de girar cap a Calatrava si ja existeix un carril bus a Ganduxer. De fet, proposen que els autobusos evitin carrers que consideren de l’interior del barri, com Calatrava i Anglí, i que circulin per Ganduxer fins al passeig de la Bonanova —i usin la via Augusta, en cas de baixada—.

La 24, modificada per la D50: més turistes

A un altre punt de la ciutat, a Can Baró i el Carmel, els veïns estrenaran dilluns un recorregut amb la nova D50 que unirà el Paral·lel i Ciutat Meridiana. Fins ara els usuaris feien servir la línia 24 de bus, que connectava els barris d’Horta-Guinardó amb el centre de la ciutat. A partir de dilluns, la línia s’escurçarà: en lloc d’arribar fins al Paral·lel, el final de línia serà a la plaça de Catalunya.

El fet que la línia iniciés el trajecte al Paral·lel permetia als veïns aprofitar les dues primeres parades, abans d’arribar a la plaça de Catalunya, per agafar lloc als vehicles abans que carregués els turistes. Ja no ho podran fer. Els veïns es queixen que fins ara era una línia massificada pels turistes perquè molts la utilitzen per arribar fins al Parc Güell o el turó de la Rovira i creuen que amb el canvi encara podria omplir-se més de visitants.