Els nostàlgics dels vehicles històrics poden veure de prop algunes de les millors peces del patrimoni històric de la Fundació TMB, com el Dodge 265 de 1936 d’origen nord-americà, el Chausson 59 de 1955 o l’Aclo 410 de dos pisos.

busos clàssics

 

A més, en aquesta novena edició del ral·li, l’empresa Sagalés exhibeix una peça singular. Es tracta de l‘automòbil Benz Patent-Motorwagen (cotxe a motor patentat Benz) que és el primer vehicle de la història dissenyat per ser impulsat per un motor de combustió interna. Construït a final del segle XIX, aquest automòbil de tres rodes va ser innovador perquè estava fet de tub d’acer amb panells de fusta i les rodes estaven revestides de llanta d’acer i cautxú sòlid, un disseny propi de Benz.  La dona de Karl Benz, Bertha Benz, va ser la principal inversora del projecte i també la primera conductora del vehicle.

Benz Patent-Motorwagen

A la mostra, també s’hi pot veure una diligència tipus Òmnibus o Faetón d’origen anglès, molt popular en els segles XVII i XIX que s’utilitzava, sobretot, en els serveis d’estacions de tren.

Diligència tipus Òmnibus o Faetón

Exposicions, tallers i activitats sobre el món de l’autobús

Aquest any, TMB ha organitzat una exposició dedicada al 20è aniversari de la creació del Bus de Barri, amb plafons que expliquen com es va posar en marxa aquest servei de proximitat de Barcelona.

A banda dels autobusos històrics, la mostra també té un espai dedicat als infants, amb tallers i actuacions d’animació infantil.

Recorregut de 40 quilòmetres fins a Caldes de Montbui

El diumenge 10 de juny, la majoria de vehicles participaran en una caravana que arrencarà a les 10.30 h de la plaça d’Espanya fins a Caldes de Montbui, en un recorregut de 40 quilòmetres.