Nou entrebanc en les obres de l’L9. Segons publica ‘La Vanguardia’ i ha confirmat betevé, la tuneladora que ha de completar el tram central està aturada des de finals de febrer perquè ha trobat “més dificultats de les previstes pel tipus de terreny”. El material que ha anat perforant ha desgastat la roda de tall, de tal manera que s’ha hagut de parar la màquina abans d’hora per fer-ne manteniment.

La tuneladora havia d’arribar a la futura estació de Mandri aquest abril, però ha quedat aturada a menys de 500 metres. Aquest imprevist ha fet saltar el calendari que s’havia dissenyat per acabar el tram central el 2027 i anar obrint estacions. Territori preveu reiniciar les excavacions a finals de maig i que la tuneladora arribi a Mandri a l’estiu. Llavors caldrà fer-hi un altre manteniment i s’aprofitarà per refer el calendari.

Una màquina que no és nova

Després d’11 anys aturada, la tuneladora de l’L9 va reprendre la marxa el juny del 2022 al passeig de Manuel Girona, on hi haurà una estació. Des d’aleshores ha avançat i ha superat la futura estació de Sarrià. Quan arribi a Mandri li quedarà encara 1,6 quilòmetres de túnel per perforar fins a Lesseps. Territori recorda que tot i les tasques de manteniment que s’hi van fer mentre va estar parada, la màquina no és nova.

Més enllà del túnel, les obres continuen

Tot i que sota terra la tuneladora està aturada, en superfície i en altres punts de l’L9 les obres no s’aturen. Des de gener, s’està construint el vestíbul de l’estació de Mandri, que ja té tot el pou excavat per connectar el túnel amb el carrer. També es continua excavant el pou de l’estació de Sarrià (està al 60 %). A més, entre finals de primavera i inici d’estiu s’han de començar les obres d’estructura interior a les estacions de Guinardó i Maragall.

El pou de Mandri ja està cobert i des del gener es treballa en la construcció del vestíbul de l’estació

Aquestes dues parades tenen en licitació els projectes d’arquitectura, i també ho està la connexió del pou de l’estació de Sanllehy amb el túnel. Territori recorda que està a punt de ser adjudicada la cobertura del macropou de la Sagrera, amb la configuració definitiva de les vies de l’L9/L10 i l’L4. A més, també s’està avançant a condicionar el túnel que ja està fet entre Lesseps i Maragall per poder-hi posar vies en un futur.