Ser usuari del metro és sinònim d'utilitzar la T-10. Treballadors, famílies, ciutadans que puntualment agafen el metro i també turistes. Al llarg de nou anys han vist com el preu d'aquest títol s'ha incrementat, i a partir de 2012, aquesta pujada seria de prop de tres euros i mig des de l'any 2002. TERESA ZAPATA "És molta despesa per a una família, han de buscar la manera de no apujar-ho, també abaratir el transport dels nanos." MARCELA LÓPEZ "Em sembla fatal perquè és una necessitat. Som treballadors, els més perjudicats." RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Som davant d'una previsible pujada de preus amb retallades del servei. Quan Convergència era a l'oposició sempre criticava les pujades del transport públic per sobre l'IPC, i ara que són al govern..." Des de Promoció del Transport Públic també reclamen que si s'apuja el preu de la T-10, es compensin les tarifes dels abonaments anuals i mensuals. Alguns usuaris es plantegen el canvi de títol, però altres directament opten per altres mitjans de transport.

Des de l’1 d’abril d’aquest any fins al 30 de juny, els títols de transport es van rebaixar un 5%. Per tant, tot i que enguany el preu de la T-10 és de 8,25 €, durant uns mesos els usuaris van pagar 7,85 €. En nou anys, el preu del transport públic s’ha incrementat gairebé tres euros. El 2002, la T-10 d’una zona costava 5,60 €.

En els últims anys, la recaptació dels bitllets de transport públic ha passat de representar el 50% (1998-2001) del finançament del servei a suposar-ne el 40% (2009-2010).