“No hi ha motius laborals” per fer vaga al metro.
Així de contundent s’ha expressat TMB en un comunicat aquest dijous a la tarda davant l’anunci, per part dels treballadors, de tirar endavant aturades parcials de dues hores durant els quatre dies del Mobile World Congress 2019. L’empresa ho ha qualificat de “plantejament de vaga de baix cost“, és a dir, amb el “màxim perjudici” al servei i el “mínim descompte salarial”, i ho considera “del tot contrari a l’interès públic” i al dret a la mobilitat dels ciutadans. A més, ha retret que els sindicats l’hagin impulsat en unes assembles amb “escassa assistència”, “menys del 15 % de la plantilla”.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Vaga al metro de Barcelona pel Mobile World Congress 2019″ style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/vaga-metro-barcelona-mobile-world-congress-2019/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
L’empresa ha volgut respondre punt per punt les queixes dels treballadors. Sobre la gestió de la crisi de l’amiant a alguns dels equipaments del metro —un dels motius principals pels quals s’ha convocat la vaga—, TMB recorda que està desenvolupant el pla de gestió d’aquest material “amb el màxim rigor i en diàleg permanent amb els afectats i amb tota la plantilla”, seguint “tots els protocols” de salut i en contacte amb l’Agència de Salut Pública. En aquest sentit assegura que amb el coneixement actual i amb les mesures adoptades en els trens i les instal·lacions, “no existeix risc d’exposició” a fibres d’amiant “ni per als treballadors ni per als usuaris”.
El comunicat també aclareix la preocupació d’una reducció de la plantilla a causa de l’automatització d’algunes tasques. “Automatitzar no vol dir en cap cas reduir el personal ni disminuir la plantilla”, assegura TMB, sinó “aprofitar” l’evolució tecnològica per donar “més contingut” als llocs de treball i millorar el servei. Per exemple, l’empresa subratlla que l’obertura i tancament d’estacions en remot existeix des del 2009 en “desenes” d’estacions i que, “lluny de reduir-se”, la plantilla ha augmentat en 237 persones els últims anys. Pel que fa a acomiadaments, pel comitè d’empresa “improcedents, TMB afirma que no n’hi ha hagut més enllà dels que es van dictar el novembre del 2016 “per motius disciplinaris”, perquè un grup de treballadors “expedien denúncies falses per quedar-se els diners de les multes”.
Per últim, la direcció de TMB insta els sindicats a mantenir els fòrums de diàleg “existents” per buscar les “millors solucions” als reptes de la xarxa de metro com a “columna vertebral” de la mobilitat metropolitana.