La titularitat del 90 % de les autoritzacions VTC està en mans de 26 empreses, segons ha explicat Marc Tarrés, professor de dret administratiu de la Universitat de Barcelona. Tarrés ha assenyalat que plataformes com Uber o Cabify “són adaptatives i saben adaptar-se als estats on operen”. En aquest sentit, ha destacat que “miren de trobar aquelles escletxes per entrar de manera més fàcil” als mercats en què es volen introduir.

Tarrés ha culpat de la situació actual la “liberalització de llicències VTC que es va fer l’any 2009, que fins aleshores estaven limitades amb la ràtio” d’una autorització VTC per cada 30 taxis. Aleshores encara no existia Uber però “entre el 2013 i el 2015 es va produir l’allau de sol·licituds VTC, que són la causa de la preocupació del sector del taxi actualment”. Tarrés ha destacat que en un any podria haver-hi 2.000 llicències VTC més, que se sumarien a les 2.418 que hi ha actualment.