10 mesos després de l’acció de protesta a l’estació de Catalunya que va aturar durant uns minuts la circulació dels Ferrocarrils de la Generalitat, Territori i Sostenibilitat ha iniciat més d’una dotzena d’expedients a activistes de Stop Pujades Transport per danys a infraestructures. Les persones sancionades poden presentar al·legacions als expedients, que inclouen una sanció imposable de 150 € cadascun.

La Guàrdia Urbana denuncia que durant aquella jornada, la 16a que feia la plataforma per reclamar rebaixes en el preu del transport, algunes persones van manipular, deteriorar o maltractar “els trens o tramvies, les instal·lacions i  seus elements funcionals”. Concretament, els manifestants van infringir els articles 64 n) i 65 p) de la Llei ferroviària 4/2006, de 31 de març, fet pel qual s’han obert expedients amb una sanció imposable de 150 €.

La plataforma Stop Pujades Transport demana que els expedients no acabin en multes, que globalment ascendeixen a 1.950 €, i reclama que l’Ajuntament intervingui per anul·lar un procés que, critiquen, s’ha produït de forma anòmala. L’Arnau, un membre de la plataforma, ha explicat a BTV que “no sabem com han arribat les sancions perquè fins i tot hi ha persones que aquell dia no eren en la protesta, que no han estat identificades i han rebut una multa”. Afirmen que no van provocar desperfectes i consideren que es tracta d’un procés polític.

Els activistes han anunciat una nova mobilització el proper 11 de febrer a les 19 h a la plaça de Catalunya amb el lema “Acció per un transport públic popular”.

Per la seva banda, fonts del consistori indiquen que hi ha diversos procediments per fer els reconeixements. En aquest cas afirmen que la Guàrdia Urbana va identificar els manifestants al llarg de diverses mobilitzacions que la plataforma Stop Pujades Transport va fer durant el mes de març.

Pel que fa a la mobilització del 26 de març de 2014, els agents municipals van veure com durant el transcurs de la protesta es van encintar barreres i altres accions, i van informar dels fets l’autoritat de transport competent. Aquest gener el Departament de Territori va decidir iniciar els expedients en veure que podrien suposar alguna infracció a la normativa ferroviària.